فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: فرصت مناسبی است که امنیت جمعی برای کشورهای منطقه تحقق یابد و روابط بسیار خوب ایران و عراق می‌تواند منطقه را در مسیر مناسب آن قرار دهد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دیدار با فرمانده نیروی دریایی عراق، بر ضرورت تامین امنیت خلیج فارس توسط کشورهای مسلمان منطقه تاکید کرد.

وی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را برای حفظ امنیت منطقه دانست و حضور کشورهای بیگانه را در منطقه حساس خلیج فارس و شریان تامین انرژی جهان رد کرد.

فدوی گفت: فرصت مناسبی است که امنیت جمعی برای کشورهای منطقه تحقق یابد و روابط بسیار خوب ایران و عراق می‌تواند منطقه را در مسیر مناسب آن قرار دهد.


دراین ملاقات که در بغداد انجام شد، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سفر خود و هیئت همراه را به عراق مفید ارزیابی و از طرف عراقی دعوت کرد که به ایران سفر کند.

سپهبد "علی حسن علی" فرمانده نیروی دریایی عراق نیز تفاهم‌های به‌دست آمده در این سفر را راهگشای توافق‌های جدید دو کشور برای آینده دانست.

دریادارفدوی و هیئت همراه در این سفر ضمن زیارت عتبات عالیات و دیدار با سرپرست وزارت دفاع و رئیس ستاد ارتش عراق، از مرکزعملیات نیروی دریایی و آکادمی علوم دریایی عراق در بصره و منطقه ام‌القصر بازدید کردند.

گفتني است، هیئت نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایان سفر چهار روزه به عراق، عصر امروز به تهران بازمی‌گردد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: فدوی ، ارتش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار