یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مجامع بین‌المللی ظرفیت رویکرد حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی را دارا هستند و این ظرفیت بایستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و کشورهای منطقه باید در راستای این مهم برای حل بحران سوریه اقدام کنند.

" مرتضی نعمت‌زاده " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارسال سلاح و کمک‌های مادی به معارضین تروریست در سوریه از سوی غرب گفت: مسئله سوریه پیش از اینکه یک موضوع نظامی باشد، موضوعی سیاسی بوده اما رویکردهای دوگانه بین‌المللی و منطقه‌ای حل بحران سوریه را به سمت گزینه نظامی پیش برده است.
 
وی ادامه داد: این اقدام خلاف موازین بین‌المللی و حقوق بشری بوده و قطعا نتیجه‌ای جز افزایش کشتار در سوریه نداشته بنابراین این مسئله می‌‌تواند به لحاظ حقوقی در مجامع جهانی مورد بررسی قرار گیرد.  
 
نعمت‌زاده تصریح کرد: کشورهای آزادی‌خواه باید برای حل بحران سوریه و پایان دادن به جنایات معارضین تروریست در این کشور هرچه سریعتر اقدامات درخوری از خود نشان دهند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: مجامع بین‌المللی ظرفیت رویکرد حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی را دارا هستند و این ظرفیت بایستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و کشورهای منطقه باید در راستای این مهم برای حل بحران سوریه اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نعمت ، سلاح ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار