رييس سازمان هواپيمايي كشوري، اعلام كرد: به منظور ساماندهي و كاهش تاخيرات پروازي احتمالي در ايام نوروز، شركت هاي هواپيمايي ملزم به پيش بيني هواپيماي پشتيبان (BACK UP) در ايام نوروز شدند.

خلبان حميدرضا پهلواني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران خطاب به مديران و نمايندگان شركت هاي هواپيمايي به منظور هماهنگي پروازهاي نوروز 92 اظهار داشت: با همكاري و پشتيباني تمامي بخشهاي ذيربط در امر پرواز، بهترين مديريت شبكه پروازي و كاهش چشمگير تأخيرات نسبت به سال گذشته در نوروز 92 را شاهد باشيم.

معاون وزير راه و شهرسازي، شركت هاي هواپيمايي را ملزم به داشتن هواپيماي جايگزين كرد و افزود: شركت هاي هواپيمايي بايد با ايجاد هواپيماي پشتيبان (BACK UP) بتوانند در مواقع اضطرار يا بروز نقص فني در يكي از هواپيماها، در كمترين زمان ممكن نسبت به جابه جايي به موقع مسافران اقدام كنند.

فروش بليت پروازهاي چارتري ممنوع است

وي نسبت فروش بليت پروازها به صورت چارتري توسط برخي شركت هاي هواپيمايي گلايه كرد و افزود: تاكنون هيچ مجوز چارتري براي پروازهاي داخلي از سوي سازمان هواپيمايي كشوري صادر نشده و فروش بليت به صورت چارتر ممنوع بوده و تنها براساس قوانين اين سازمان انجام مي شود.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري، بر اطلاع‌رساني دقيق، صحيح و به موقع به مسافران تأكيد كرد و گفت: شركت‌هاي هواپيمايي در ايام نوروز موظف به اطلاع‌رساني به موقع در خصوص تغيير، تأخير و يا ابطال پروازها هستند.

الزام احراز هويت مسافر در فرودگاههاي كشور

خلبان پهلواني در ادامه با تاكيد بر الزام احراز هويت مسافران توسط شركت هاي هواپيمايي افزود: احراز هويت مسافران به منظور رعايت حقوق و رفاه حال مسافر و جلوگيري از هر گونه سو استفاده احتمالي اتخاذ شده است و شركت ها ملزم هستند به هنگام پذيرش مسافر در سالن ترانزيت و سوار شدن بر هواپيما كارت شناسايي معتبر را از مسافران دريافت كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد در  اين راستا دفاتر خدمات مسافرت هوايي و شركت هاي هواپيمايي به هنگام فروش بليت موظف به اطلاع رساني به مسافر به منظور به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر و همراه نداشتن كالاهاي ممنوعه هستند.

ايجاد ميز پاسخگو در فرودگاهها

رييس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين از ايجاد ميز پاسخگو در ترمينال هاي پرترافيك كشور خبرداد و گفت: علاوه بر ايجاد ستاد تاخيرات پروازي در فرودگاه مهرآباد، ستاد پروازهاي نوروزي در داخل سازمان جهت حصول اطمينان از برقراري پرواز ها نيز ايجاد شده است.

برچسب ها: هواپیما ، نوروز ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار