ایام عید نوروز نزدیک است و سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران بازرسی‌های خود را از اصناف و مشاغل مختلف آغاز کرده که آژانس‌های مسافرتی از مهمترین صنوفی است که زیر ذره‌بین سازمان تعزیرات قرار دارد.



به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، امسال همانند سال‌های گذشته به مناسبت نزدیک شدن به ایام عید نوروز و سال جدید دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گشت‌های ویژه‌ خود را در این ایام تشدید می‌کنند و طرح‌های مختلفی را در قالب طرح‌های نوروزی راه‌اندازی می‌کنند.
فارس نوشت :سازمان تعزیرات حکومتی از جمله سازمان‌هایی است که در این ایام با راه‌اندازی گشت‌های نظارتی بر نحوه قیمت کالاها و خدمات و همچنین با مواردی همچون گران فروشی، کم فروشی، انواع تخلف و ... برخوردهای شدید قضایی می‌کند.

امروز نیز تیم‌های ویژه گشت‌های سیار سازمان تعزیرات به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی سطح شهر تهران رفتند تا به نحوه فروش و قیمت گذاری بلیط‌‌‌های هواپیمایی نظارت داشته باشند و در صورت وجود تخلف در این آژانس‌ها با افراد و آژانس‌های متخلف برخورد کنند.

یکی از تیم‌های نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی امروز همراهی به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی رفت تا بر نحوه فروش و قیمت گذاری بلیط نظارت داشته باشد.

همزمان با نزدیک شدن ایام نوروز فروش هرگونه بلیط‌ هواپیما به صورت چارتر توسط آژانس‌های مسافرتی ممنوع است و باید بلیط‌ها به صورت آزاد و با قیمت مصوب به فروش برسد.

همراه با تیم بازرسی وارد یکی از آژانس‌های مسافرتی که در بلوار کشاورز واقع است می‌شویم و با توجه به استعلام‌هایی که قبل از ورود از قیمت فروش بلیط هواپیمای تهران-مشهد گرفته شده بود تخلف‌های مختلفی در خصوص گران فروشی از سوی این آژانس مسافرتی وجود داشت.

پس از بررسی‌های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک موجود این آژانس بلیط پرواز تهران به مشهد را به صورت چارتر و به قیمت 340 هزار تومان به مشتریان می‌فروخت در حالی که پرواز چارتر در ایام پیک ممنوع است.

همچنین آژانس دیگری نیز به همین دلیل تخلفاتش محرز شد و از سوی رئیس شعبه تعزیرات حکومتی ابلاغیه برای حضور در شعبه دریافت کرد.

بر این اساس آژانس دیگری که برخی از آژانس‌های هواپیمایی از این آژانس بلیط های خود را خریداری می‌کنند در حضور بازرسان و رئیس شعبه و خبرنگاران فروش بلیط هواپیماهای چارتر را تکذیب کرد و گفت اگر هم فروشی صورت گرفته است اشتباه بوده.

 همین آژانس مسافرتی در تماس تلفنی با یکی از بازرسان قیمت فروش بلیط پرواز تهران-مشهد را 340هزار تومان اعلام کرده بود اما در حضور بازرسان این قیمت را هم تکذیب کرد.

این تخلفات در حالی انجام می‌شود که برخی آژانس‌های مسافرتی از فرصت‌های به وجود آماده مانند ایام نوروز سواستفاده کرده و بلیط هواپیما را به قیمت‌های غیر مصوب و به گونه‌های مختلف به فروش می‌رسانند.

رئیس شعبه 36 تعزیرات حکومتی در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار فارس گفت: در ایام پیک مانند عید نوروز بازرسی از صنوف مختلف مانند آژانس‌های مسافرتی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: با بررسی‌هایی که انجام می‌شود اگر تخلفات آژانس‌ها محرز شود با مقررات و قوانین سازمان تعزیرات با آنها برخورد خواهیم کرد.

رئیس شعبه 36 تعزیرات حکومتی افزود: آژانس‌های متخلف که تخلف آنها محرز شده باشد پس از حضور مدیرعامل آژانس در تعزیرات جریمه می‌شوند.

وی درباره میزان جریمه دو آژانس مسافرتی مورد بررسی قرار گرفته شده گفت: این آژانس ها بین 12 تا 30 میلیون تومان جریمه می‌شوند.
برچسب ها: تعزیرات ، جریمه ، آژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار