معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه آبادان از پیش بینی حضور پنج میلیون نفر مسافران و کاروانهای راهیان نور نوروز امسال در آبادان خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛   شهاب صدیقی صبح سه شنبه در ابتدای آغاز روز پاکسازی و نظافت عمومی درآبادان ضمن اشاره به اینکه سال گذشته چهار میلیون و 970 هزار مسافر و زائر کاروان راهیان نور به آبادان سفر کردند، گفت: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز، پیش بینی می شود که درخواست سفر به خارج از کشور کمتر و سفر به درون کشور بیشتر خواهد بود.

صدیقی افزود: آبادان به دلیل برخورداری از فضاهای بکر و زیبای طبیعی به ویژه در روستاهای آن، قرار گرفتن در حاشیه  دورودخانه اروند و بهمنشیر، شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در مسیر یادمانهای شهید تندگویان و والفجر هشت و ... همواره محل توقف مسافران به ویژه کاروانهای راهیان نور بوده است.

وی خطاب به دهیاران و بخشداران مرکزی و اروندکنار با بیان اینکه روستاها به خصوص در روز 13 فروردین میزبان مردم هستند، اظهار کرد: با ارائه خدمات مطلوبی که در دست ایجاد است خاطره ای خوش و ماندگار را در اذهان مردم بر جای بگذارید.

وی همچنین با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز تصریح کرد: پاکسازی و آماده سازی محیط روستایی و تدارک برنامه های متنوع برای استقبال میهمانان نوروزی باید با رعایت و توجه به این مسئله تدارک دیده شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه آبادان یادآور شد: محوریت پاکسازی روستاها از لحاظ نظارتی و راهبردی باید با همراهی اداره حفاظت محیط زیست و راهداری باشد.

صدیقی با اشاره به 23 اسفندماه جاری به عنوان روز پاکسازی و نظافت عمومی گفت: امسال در چندین مرحله کار پاکسازی ونظافت عمومی در شهر آبادان و روستاها و بخشهای تابع به نحو مطلوبی انجام گرفت.

وی در خصوص دلایل انجام این کار افزود: موضوع فرهنگ سازی در جهت آنکه مردم باید شهر و محیط پیرامون خود را همچون منزل خود تمیز و پاکیزه نگه دارند در قالب طرح پاکسازی و نظافت عمومی شهرها و روستاها صورت می گیرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.