سفير سودان در تهران با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورش گفت: مردم و مقامات سودان هیچگاه حمایت‌های معنوی و مادی مردم ایران را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی ناصر سودانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سودان در مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر این کشور در تهران با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت گفت: پایبندی به ارزش‌های دینی و استعمارستیزی مردم مسلمان سودان عامل تقویت و تحکیم دوستی و مودت با مردم ایران شده است.

وي در ادامه افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سودان از هرگونه اقدامی به منظور توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات ایران و سودان تصريح كرد: دو کشور از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی به ویژه در بخش‌های انرژی و معادن برخوردارند که بهره‌گیری از آنها فصل جدیدی در مناسبات دوستانه خواهد گشود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه برگزاری کمیسیون مشترک ایران و سودان را فرصتی مناسب برای اجرایی‌کردن توافقات انجام گرفته دانست و تسریع در اجرای طرح‌های مشترک و توافقات میان دو کشور را به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی خواستار شد.

"میرغنی ابکر طیب بخیت"، سفیر سودان در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورش گفت: بیگانه‌ستیزی و محبت اهل بیت (ع) در میان مردم دو کشور از وجوه اشتراک دو ملت است و مردم و مقامات سودان هیچگاه حمایت‌های معنوی و مادی مردم ایران را فراموش نخواهند کرد.

وی بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: گسترش مراودات اقتصادی و تجاری،‌ به ویژه در بخش‌های کشاورزی و معدنی فرصت‌های جدیدی برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف ایجاد خواهد کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سودان ، سفیر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار