نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به تنش‌ها در مصر که به کشته شدن سه تن از شهروندان این کشور در روزهای گذشته منجر شد، گفت:تزلزل در ارکان این کشور مطمئناً به سود دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با اشاره به تلفات ناآرامی‌های خشونت‌آمیز در قاهره که در پی صدور حکم دادگاه پورت‌سعید بوجود آمد، توضیح داد: نا‌آرامی‌های مصر بخشی از فرایند انقلاب و تحولات اساسی در این کشور است و همانطور که در نخستین روزهای انقلاب اسلامی هنوز کشور درگیر برخی تحولات بود مصر در دوره پس از انقلاب نیز تا مدتی با این نوع تنش‌ها دست‌به گریبان خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مرکزی مصر نیازمند زمان بیشتری برای ایجاد آرامش و ثبات در این کشور است، تصریح کرد: دولت مصر باید خود را برای تحولات بیشتر در آینده آماده کند چرا که نیروهای لیبرال، سکولار و اسلام‌گرایان افراطی که از سوی نیروهای سلفی وابسته به رژیم آل‌سعود حمایت می‌شوند این کشور را همچنان نا‌آرام خواهند کرد.

حقیقت پور افزود: محمد مرسی منتخب اکثریت مردم مسلمان مصر است و باید با این پیشتوانه مردمی خود در اعمال حکومت، مقتدرانه برخورد کند البته مقتدرانه برخورد کردن به معنای برخورد پلیسی و امنیتی نیست چرا که مرسی می‌تواند با گفتگو و مذاکره همه مخالفان را پای میز مذارکره نشانده و به بحث با آنها بنشیند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت:‌مصر از بزرگترین و متنفذ ترین کشورهای جهان اسلام است و تزلزل در ارکان این کشور مطمئناً به سود دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی خواهد بود از این رو دولت مرکزی مصر باید مشکلات این کشور را به خوبی و در آرامش حل کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.