نماينده مردم دشتستان در مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت معمولا بعد از سه - چهار ماه اعمال می‌شود اما پیشنهاد ارائه تنخواه 41 هزار ميلياردي به دولت الزام شده که از ابتدای سال 92 این افزایش اعمال شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سيدمهدي موسوي‌نژاد نماينده دشتستان  در مجلس در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) در موافقت با  پیشنهاد ارائه تنخواه 41 هزار میلیارد تومانی به دولت برای دریافت و پرداخت در سه ماهه نخست سال 92 گفت: در رابطه با اين پيشنهاد بايد چارچوب بودجه 91 در دستور کار قرار بگيرد ولي با توجه به محدوديتهايي که در اين پيشنهاد ايجاد شده دولت بايد سه دوازدهم بودجه 92 را منطبق با بودجه 91 تدوين كرده باشد و در جهت اجرايي‌کردن بودجه در اين چارچوب تلاش کند.

وي در ادامه اظهار داشت: الزام شده که در سه ماه اول دل‌نگراني‌هايي که براي مردم در حوزه اقتصاد و هدفمندي يارانه‌ها وجود دارد برطرف شود و برای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سه ماهه اول 91، برای سه ماهه اول 92 نیز اجرایی شود نه اینکه برای اجرای فاز دوم قانون یارانه‌ها تصمیم جدیدی اخذ شود.

موسوي‌نژاد با تاکيد بر اين مطلب که بودجه 41 هزار ميلياردي مطابق قانون است، تصريح کرد: با توجه به اين بودجه 20 هزار ميليارد ريال در حوزه اختصاصي و 21 هزار ميليارد ريال در حوزه عمومي مصرف مي‌شود و اين 41 هزار ميليارد منطبق بر همان قانوني است که نمايندگان اصطلاحا مي‌گويند اصلاحيه يا متمم آورده و فکر مي‌کنند که بودجه ديگري نوشته شده است.

وي با اشاره به اینکه در پیشنهاد ارائه شده، افزایش حقوق کارکنان دولت پیش‌بینی شده، یادآور شد: معمولا این افزایش حقوق بعد از سه چهار ماه اعمال می‌شود اما ما در این پیشنهاد الزام کرده‌ایم که از ابتدای سال 92 این افزایش اعمال شود نه اینکه آن را موکول به ماه‌های آینده کنیم.

نماينده دشتستان ادامه داد: رقم پیشنهادی دولت برای تنخواه 45 هزار میلیارد تومان بود که البته بالاتر و بیشتر از این رقم در بودجه 91 تصویب شده است و ما در این نهاد به دولت تاکید کرده‌ایم که همان سیاست اتمام پروژه‌ها را ادامه دهد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار