کنگره بین المللی علامه سید کاظم طباطبایی یزدی، صاحب عروه، با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی آیت الله جوادی آملی، در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، مسئول اطلاع رسانی کنگره صاحب عروه در تشریح برنامه های این کنگره، گفت: کنگره بین المللی علامه سید کاظم طباطبایی یزدی، صاحب عروه با حضور اندیشمندانی از ایران و سایر کشور های اسلامی در قم برگزار می شود.

غریب افزود: این همایش بین المللی با پیام رهبر معظم انقلاب که حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رییس دفتر معظم له آن راقرائت می کند، آغاز می شود و سپس آیت الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و رییس کنگره، گزارشی از روند برگزاری آن ارائه خواهد کرد.

در ادامه برنامه های نوبت صبح همایش، آیت الله جوادی آملی و آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد و آیت الله سید محمد تقی مدرسی به نمایندگی از حوزه علمیه عراق سخنرانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه چند مقاله از سوی فرهیختگان حوزه ودانشگاه از دیگر برنامه های نوبت صبح این کنگره می باشد.

وی با بیان این که آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،در نوبت عصر این همایش سخنرانی خواهد کرد، گفت: حجت الاسلام والمسلمین کربلایی، امام جمعه کربلا، علامه سامی البدری، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی علو از حوزه علمیه نجف و استاندار یزد از دیگر سخنرانان این همایش بین المللی خواهند بود.

همایش بین المللی صاحب عروه، پنجشنبه 24اسفند ، در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار می شود.

آیت‌الله العظمی سید محمد کاظم طباطبایی یزدی از مراجع تقلید شیعه و دارای مقام علمی، اخلاقی و مبارزاتی بود که در سال 1248 شمسی در شهر یزد دیده به جهان گشود و در سال 1337 هجری قمری در 89 سالگی در نجف رحلت کرد.

بنا به اعلام برگزارکنندگان این کنگره ،لوح فشرده مجموعه آثار این عالم فرزانه در این کنگره رونمایی می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.