قلعه تاریخی دیشموك با قدمت 300 ساله چون تاجی بر فراز تپه ای بلند در ناحیه شرقی این شهر در انتظار قدمهای سبز گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج، قلعه تاریخی دیشموك یكی از مجموعه های باستانی با ارزش استان كهگیلویه وبویراحمد است كه هرساله پذیرای گردشگران زیادی از استانهای مجاور است.
قلعه دیشموك با زیربنای نزدیك به 600 متر دارای زندان، آب انبار، اسطبل، انبار آذوقه و مهمان سرا به لحاط قرار گرفتن بر بلندای تپه ای مشرف بر شهر در ابتدای ورود به دیشموك بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می كند.
ارتفاع این بنای تاریخی 25 متر است و هر مسافری بر فراز این برج وباری تارخی از تماشای زیبایی طبیعت بكر و بهار مفرح مجاور این بنا لذت می برد.
مناظر طبیعی دل انگیز به همراه آب و هوای مطبوع سردسیری و درختان سر به فلك كشیده بلوط در اطراف این قلعه هرساله خیل مسافران نوروزی را به سوی خود می كشاند.
مصالح بكار رفته در این بنا از نوع گچ و ساروج است و این امر باعث استحكام بی نظیر این بنای تاریخی شده است.
ساكنین این بنای تاریخی برای تامین آب مورد نیاز خود با حفر تونلی به طول 200 متر مسیر دسترسی به رودخانه پایین دست را فراهم كرده بودند.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه با اشاره به اینكه قلعه دیشموك یكی از بی نظیرترین قلعه های تاریخی كهگیلویه وبویراحمد است می گوید: قدمت این بنا به دوره های تاریخی و اسلامی می رسد.
خداداد مزارعیان در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به طبیعت بسیار زیبا و چشم اندازهای اطراف این قلعه افزود:هرساله گردشگران زیادی از استانهای خوزستان، شیراز، بوشهر، اصفهان وچهارمحال بختیاری از این بنای تاریخی بازدید می كنند.
وی تصریح كرد: قلعه دیشموك در فهرست میراث فرهنگی كشور قرار دارد./س
برچسب ها: قلعه ، مسافران ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.