«حزب متحد ملی گرایان دموکراتیک» در تونس اعلام کرد پرونده ترور شکری بلعید دبیر کل این حزب را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارجاع خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ خبرگزاری رسمی تونس به نقل از زیاد اخضر عضو دفتر سیاسی «حزب متحد ملی گرایان دموکراتیک» نوشت:‌ حزب معتقد است روند رسیدگی به پرونده ترور شکری بلعید در داخل کشور مناسب نیست و به نظر می رسد دست هایی در کار است که قاضی تحقیق نتواند به مدارک و اطلاعات مورد نیاز دست یابد.

وی از پایان سریع تحقیقات در پرونده فتحی دمق، از بازرگانان متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح با هدف استفاده از آن در ترور بازرگانان و سیاستمداران در کشور، انتقاد کرد و گفت :‌در نوار ویدیویی که از این متهم موجود است وی به صراحت به نام شکری بلعید اشاره می کند. زیاد اخضر مشکل دیگر پرونده ترور شکری بلعید را بی توجهی به ضرورت بررسی آزمایشگاهی گلوله هایی دانست که در ترور بلعید استفاده شده است.

هم زمان، محمد جمور معاون دبیر کل حزب متحد ملی گرایان دموکراتیک گفت:‌ هفته گذشته به طور رسمی با کمیساریای عالی حقوق بشر در ژنو رایزنی کردیم تا آن را از آخرین اطلاعات و همچنین نگرانی های اعضای حزب درباره پرونده ترور بلعید آگاه سازیم و به نظر می رسد دفتر کمیساریا در تونس در پیگیری این پرونده جدی است.

گفتنی است شکری بلعید روز ششم فوریه در تونس ترور شد.

                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: بلعید ، شورا ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار