یکی از معروف ترین بیماری هایی که زمینه ساز خونریزی لثه هاست کمبود ویتامین C یا اسکووروی است که دلیل اصلی آن هم عدم مصرف میوه و سبزیجات است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال هلت نیوز؛ مشکلات تغذیه ای یکی از اصلی ترین علت خونریزی از لثه هاست عدم رعایت نکته های بهداشتی مانند مسواک زدن نامناسب و استفاده از مسواک های سفت و محکم باعث آسیب دیدن بافت دندان ها و لثه ها می شود.
 
بررسی ها نشان می دهند؛ کسانی که در روز حتی به اندازه یک لیوان، ماست، مصرف نمی کنند بیشتر مبتلا به بیماری های دهان و لثه می شوند.
 
کمبود ویتامین C، D، E، K و منابع آهنی در گوشت قرمز به مقدار فراوانی وجود دارند و اگر مصرف این مواد غذایی را کم کنیم با بیماری های لثه ای زیادی روبرو می شویم.
 
استفاده مرتب و منظم از مسواک به ویژه صبح ها و شب ها و استفاده از خمیر دندان به مرور سبب شکل گیری و منظم شدن دندان ها و بافت لثه ای می شود و میکروب های غذاها را از بین می برند.
 
نتایجات نشان می دهند با مصرف میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات می توانیم از خونریزی لثه هایمان جلوگیری کنیم و اگر با مصرف این مواد غذایی لثه ها بهبود نیافتند حتما باید به پزشک مراجعه کرد./ع2

برچسب ها: دندان ، لثه ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار