طی طرح پایش سلامت ایرانیان بالای سی سال 100 هزار پرستار در هفته ی سلامت نسبت به حساس سازی مردم در خصوص فشار خون فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ میرزا بیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری امروز 21 اسفند در نشست خبری هفته ی سلامت افزود: 50 تا 60 درصد بیماران بستری در آی سی یو به علت سکته ی مغزی در این بخش بستری هستند که علت عمده ی آن کنترل نشدن فشار خون است.

وی با بیان اینکه پرستاران در حوزه ی ارائه ی خدمات سلامت نقش بسزایی دارند گفت: به مناسبت هفته ی سلامت و شعار روز جهانی امسال 100 هزار پرستار به صورت رایگان برای حضور در طرح پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال اعلام حضور کرده اند که این طرح در هفته ی سلامت یا اوایل اردیبهشت ماه در کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در طی این طرح 35 میلیون ایرانی بالای 30 سال ظرف یک هفته از نظر وزن و فشار خون مورد غربالگری قرار می گیرند گفت: حداقل هدف این طرح این است که افرادی که از ابتلای خود به فشار خون خبر ندارند آگاه شوند و یک حساس سازی در جامعه نسبت به فشار خون ایجاد شود.

میرزا بیگی خاطر نشان کرد: با ایجاد پایگاه هایی در سطح کشور پرستاران اقدام به غربالگری مردم در خصوص اهمیت فشار خون می کنند.

همچنین از آمار اطلاعات این طرح می توان در برنامه ی پزشک خانواده و پرونده ی الکترونیک سلامت استفاده کرد./ح

برچسب ها: پرستار ، فشارخون ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار