مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منابع عظیم انرژی گازی در منطقه سرخس وجود دارد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد هدی مروج‌الشریعه در جمع خبرنگاران افزود: این منطقه با حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری انجام شده، دارای زیرساخت‌های منحصر به فردی است که می‌تواند به عنوان یکی از مراکز پرتوان در ارتقای سطح مبادلات تجاری و درآمدزایی برای کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به امتیازات منطقه تاکید کرد: در حال حاضر در کشور 71‌ منطقه ویژه و آزاد تجاری وجود دارد که هفت منطقه آزاد و بقیه مناطق ویژه است.

مروج‌الشریعه ادامه داد: با قاطعیت می‌توان گفت، امتیازات و مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نه تنها در میان 64‌ منطقه ویژه اقتصادی کشور، بلکه از مناطق برخی کشورها از جمله مالزی بالاتر است.

مروج‌الشریعه افزود: از اولویت‌های اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس بحث حمل و نقل و ترانزیت است که با توجه به موقعیت استراتژیک این منطقه، که در چهار راه بین‌المللی ریلی و جاده‌ای شرق و غرب دنیا و در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و دروازه کشورهای آسیای میانه و چین قرار گرفته است و با وجود ریل عریض و نرمال و فرودگاه اختصاصی با قابلیت نشست و برخاست انواع هواپیما در این منطقه، ترانزیت کالا به سهولت قابل انجام است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: این سازمان اولویت دیگر خود را جذب سرمایه‌گذار در زمینه احداث یک واحد عظیم پتروشیمی قرار داده است که می‌تواند اشتغالزایی بالایی را ایجاد و منابع وابسته بسیاری را به همراه خود فعال کند.

مروج‌الشریعه بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد این منطقه ویژه توسط آستان قدس رضوی در سرخس یک انتخاب هوشمندانه است، مطابق با انجام دو کار مطالعاتی یکی در سال‌73 به سفارش شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و دیگری در سال‌ 86 و در قالب طرح آمایش خراسان‌رضوی، سرخس بهترین نقطه برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرق کشور محسوب می‌‌شود/س .

 

برچسب ها: وجود ، منابع ، انرژی ، سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.