قرارداد احداث و بهره برداری از تاسیسات فاضلاب شهر مهریز به روش بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب استان یزد و شرکت فولاد نورد محسن به امضا رسید .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سید مهدی ثمره هاشمی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم امضا قرارداد احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر مهریز یزد گفت : کشور ایران از شمال و جنوب به منابع عظیم آبی منتهی می گردد.
وی افزود : حتی در نقاط دیگر ایران نیز منابع معدنی و نفتی فراوانی وجود دارد که اگر درست مدیریت شوند کشور به خوبی هدایت می شود.
وی با اشاره به کمبود آب در برخی نقاط کشور از جمله استان یزد اظهار داشت : اگر ما مدیریت صحیصی بر منابع ابی اعمال کنیم با همین ظرفیت آبی جوابگوی 2 تا 3 برابر جمعیت فعلی خواهیم بود .
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد : با وجود این که استان یزد از نظر منابع آبی دچار مشکل است اما  از نظر منابع فلزی و معدنی بسیار غنی است که باید از این فرصت ها استفاده کرد .
وی ادامه داد : شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از نظر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی رتبه اول را دارد  و هم اکنون حدود 700 تا 800 میلیون یورو از منابع بانک توسعه اسلامی استفاده می کنیم .
ثمره هاشمی تاکید کرد : گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در قانون برنامه پنجم توسعه و اسناد بالادستی پیشبینی شده است .
وی با بیان این که هم اکنون 55 کشور عضو بانک توسعه اسلامی هستند افزود : با این وجود جمهوری اسلامی ایران 25 درصد کلیه وام های این بانک را استفاده می کند  و مسئولین این بانک خواستار انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها شدند .
همچنین ثمره هاشمی در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به این که منابع دولتی جوابگوی نیازهای بخش آب و فاضلاب نیست باید بخش خصوصی گسترش یابد که در همین زمینه در سال 91 ، 1300 میلیارد تومان سرمایه گذاری از طرف بخش خصوصی انجام شده است .
وی خاطر نشان کرد : آب خروجی از این تصفیه خانه آب مورد نیاز شرکت فولاد نورد محسن را تامین خواهد کرد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار