دبیر فدراسیون کوهنور‌دی گفت: یخنور‌دان ایرانی هم اکنون در روسیه هستند و در مسابقات قهرمانی جهان در این کشور حضور داشتند.

هادی صابری در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: رقابتهای جهانی یخنور‌دان کشورمان در این مسابقات شرکت داشتند و هم اکنون در این کشور هستند.

دبیر فدراسیون کو‌هنوردی و صعودی های ورزشی تصریح کرد: زهره عبداله خانی و مسعود زینا‌لی ورزشکار‌انی هستند که به این مسابقات اعزام شدند.

صابری در ادامه گفت: نتایج این مسابقات هنوز بد‌ستمان نرسیده است و به محض اطلاع از این موضوع در اختیار همگان خواهیم گذاشت.

وی عنوان کرد: این دو ورزشکار در بخش های سرعت و سر‌طناب شرکت کرده ا‌ند در این بین ز‌ینالی سال گذشته نیز در رقابتهای جام جهانی کره و قهرمانی جهان روسیه حضور داشته است و مقام خوبی نیز کسب کرده است ولی زهره عبداله خانی برای اولین بار به رقابتهای جام جهانی کره جنوبی اعزام شد و هم اکنون نیز در روسیه است.

صابری گفت:‌ یخ نور‌دان ایرانی تا 26-25 اسفند در این کشور هستند و در یک دوره بین ا‌لمللی طراحی مسیر شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در‌این خصوص سالهایی که این ورزش در کشورمان فعالیت می شود پیشرفتهای خوبی داشته ایم و حضور یخ نور‌دان ایرانی در مسابقات برون مرزی و کلاس های بین‌ ا‌لمللی تأثیرات مثبتی می تواند برای این ورزش داشته باشد.

صابری در خصوص اجلاس جهانی سنگنو‌ردی در چین افزود:‌ هم اکنون این اجلاس در چین در حال برگزاری است و محمد فهمی مسئول روابط بین ا‌لملل فدراسیون کو‌هنوردی و نا‌ئب رئیس کنفدراسیون غرب آسیا به عنوان تنها نماینده ایران حضور دارد.

وی گفت: این نشست که در حدود 60-70 کشور در آن شرکت دارند از روز جمعه 18 اسفند در این کشور آغاز شده است و تا روز دوشنبه 21 اسفند ادامه خواهد یافت.

صابری اضافه کرد: موضوع جلسه از بعد فدراسیون جهانی بررسی عملکرد آن ، ارائه گزارش مالی در سالی که گذشت و حضور سنگنو‌رد در المپیک می باشد و از بعد هیئت رئیسه ارائه برنامه سال آینده و چگو‌نگی  اجرای آن ، اهداف و چشم اندازهای فدراسیون جهانی است.

وی تأکید کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در سنگنور‌دی خواهد افتاد حضور این ورزش در المپیک 2020 و در سال 2016 بصور‌ت آزمایشی شرکت خواهد کرد و در این جلسه به این مسئله پرداخته خواهد شد و با توجه به این موضوع ما نیز باید خودمان را برای این رقابتهای مهم دنیا آماده کنیم و یک برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشیم .

صابری گفت:‌حضور در المپیک برای هر کشور افتخار بزرگی به حساب می آید و سطح کیفی آن خیلی بالاست و تیم های قدرتمندی شرکت می کنند.

وی افزود: ما سابقه 20ساله در این ورزش داریم و در طی این سالها سنگنور‌دان خوبی به جامعه تحویل داده است. کشورهایی جون اسپانیا ، ایتالیا، فرانسه ، کره جنوبی و اتریش و جمهوری چک در این زمینه حرفه ای هستند اصولا اروپایی ها در دنیا حرف اول را می زنند .

صابری اشاره کرد ورزشکاران (سنگنور‌دان ) کشورمان فاصله نسبتا زیادی با آنها (اروپایی ها) دارند اما در کل پیشرفت خوبی داشتیم اگر با همین روال پیش رویم مطمئن هستم درروز‌های نه چندان دور به گرد آنها خواهیم رسید.

وی عنوان کرد : علاقه و استقبال از سنگنور‌دی در کشورمان خیلی خوب است و این امر نشان می دهد تا حدودی این رشته جذاب و مهییج کوهنور‌دی در جامعه افتاده است و هم اکنون ما شاهد این موضوع هستیم که در اکثر استانهای ایران سنگنور‌دی انجام می شود.

صابری در پایان خاطر نشان کرد:‌ تمام تلاش ما این است که کوهنور‌دی  و ورزشهای آن جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و تا حدودی موفق عمل کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک جزء بهتر‌ینهای دنیا در این ورزش باشیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار