سكينه عمراني نماينده سميرم از نمايندگان زن مجلس نهم در گفتگويي مشروح تحصيلات، ورود به عرصه نمايندگي و بخش‌هاي از زندگي خود و ... را بازگو كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان مجلس از افراد كوشا و پرتلاش كشور هستند و زندگي اين افراد از جذابيت بالايي براي مردم برخوردار است، از همين‌رو به گفتگو با خانم "سكينه عمراني" نماينده مردم سميرم در مجلس نهم و عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي پرداخته‌ايم، كه شرح آن در ذيل آمده است.

 
باشگاه خبرنگاران: خانم عمراني از اینکه وقت گذاشتید تا به سوالات ما پاسخ دهید متشکریم، لطفا مختصری از زندگي خودتان بگويید؟
 
عمراني: من سكينه عمراني در يك شهريور 1351 در شهر حنّا از توابع سميرم متولد شده و بزرگ شده شهرستان اقليد فارس هستم و دوره تحصيلي متوسطه خود را در اين شهرستان به پايان رساندم.

 
باشگاه خبرنگاران: اگر اجازه بدهيد از وضعيت تحصيلي‌تان هم بپرسيم.
 
عمراني: بعد از پايان دوره متوسطه در رشته علوم تجربي، در سال 70 با قبولي در رشته دبيري زيست‌شناسي وارد دانشگاه شيراز شدم و با كسب معدل 17/18 از مقطع كارشناسي فارغ‌التحصيل شدم.  
 
از آنجايي كه متعهد آموزش و پرورش بودم از سال 74 تا 80 در ورامين تهران درس زيست‌شناسي تدريس مي‌كردم و همزمان با تدريس، در سال 76 در مقطع كارشناسي ارشد رشته فيزيولوژي علوم جانوري در دانشگاه شهيدبهشتي تهران پذيرفته شده و اين دوره را نيز با معدل 17/93 به پايان رساندم.  
 
بعد از پايان دوره كارشناسي ارشد در سال 80 به شهر حنا برگشته و تا سال 87 در دبيرستان و پيش دانشگاهي بانو امين حنا خدمت مي‌كردم كه سال اول معاون و سال‌هاي بعد، مدير اين دبيرستان بودم، همينطور از سال 80 تا 83 همزمان مدرس دانشگاه پيام نور سميرم بودم. 

 
باشگاه خبرنگاران: خانم عمراني چه شد كه وارد عرصه نمايندگي شديد؟

عمراني: علاقه شخصي من به ادامه تحصيل بود و هر موقع كه شرايطش فراهم شود اين كار را انجام خواهم داد و به مصرع "ز گهواره تا گور دانش بجوي" اعتقاد دارم اما با تشويق اطرافيان و به خصوص همسرم وارد اين عرصه شدم و با مقاومت در برابر سختي‌ها، در نهايت آراي 62/5 درصدي مردم را كسب كردم. 

از آنجايي كه تا انتخابات دوره نهم مجلس، كسي از شهر حنا كانديدا نشده بود، يكي از هداف من در رقابت انتخاباتي دور نهم، ايجاد اعتماد به نفس به زنان منطقه بود تا اين كار دروازه‌اي باشد براي ورود زنان به عرصه سياسي. 


باشگاه خبرنگاران: بهترين روز و بهترين حستان از حضور در مجلس چيست؟

عمراني: بهترين حس و حال من در مجلس زماني است كه به قوانيني راي مي‌دهم كه مربوط به بخش كشاورزي است چون به نظرم تنها با تمركز و سرمايه‌گذاري روي اين بخش است كه كشور مي‌تواند به خوكفايي برسد. 


باشگاه خبرنگاران: از كدام روز مجلس دلگير و ناراحت هستيد؟

عمراني: از بين تمام روزهايي كه در مجلس بودم، روز استيضاح وزير كار بدترين روز بوده و احساس خيلي بدم داشتم.


باشگاه خبرنگاران: از مجلس چه مقدار حقوق مي‌گيريد و آيا از آن راضي هستيد؟

عمراني: من با خود عهد كرده‌ام كه در هر سِمتي كه بر عهده بگيرم با عشق و علاقه كار كنم و درآمد مالي چندان اهميت برايم ندارد، چرا كه انساني كه قناعت پيشه كند هميشه ثروتمند و انساني كه حريص باشد هميشه فقير است. 


باشگاه خبرنگاران: خانم عمراني چند فرزند داريد؟

عمراني: من دو فرزند پسر 4 و 8 ساله دارم.

 
باشگاه خبرنگاران: خانم عمراني ساكن تهران هستيد يا سميرم؟

عمراني: من و خانواده‌ام در تهران زندگي مي‌كنيم اما يك هفته از هر ماه را براي بازديد از منطقه در حوزه انتخابيه ساكن هستيم.
 

باشگاه خبرنگاران: براي عيد خود پسته مي‌خريد؟

عمراني: به نظر من خريد يا نخريدن پسته براي عيد ضرورتي ندارد.
 

باشگاه خبرنگاران: خانم عمراني ماشين داريد؟
 
عمراني: من از خودم ماشين ندارم اما مجلس پژو پارسي در اختيار ما قرار داده است كه هزينه بنزين و مخارج آن نيز بر پاي خودمان است و ما راننده خود هستيم كه با اين كار تا حدودي در هزينه‌ها صرفه‌جويي شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار