دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی گام کوچکی برای تکریم و بزرگداشت زنان مسلمان و تجلیل از بانوانی است که با مجاهدت های خود به مفهوم بیداری اسلامی هویت بخشیده اند.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی در پایان مراسم اختتامیه اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد این اجلاس را فرصتی برای همفکری، تبادل نظر و انتقال تجربیات میان زنان انقلابی جهان دانست و با اشاره به مدیریت و برنامه ریزی این اجلاس از سوی بانوان فرهیخته افزود: اجلاس زنان و بیداری اسلامی نمونه کوچکی از توانایی عظیم زن مسلمان در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

وی تاکید کرد: امت اسلام هرگز فداکاری و مقاومت مادرانی که با ایثار جان ، مال و فرزندان خود نهال نوپای بیداری اسلامی را آبیاری کرده اند فراموش نمی کند و هرگز رشادت های زنان در کشورهای مختلف به ویژه فلسطین عزیز و لبنان را از یاد نخواهد برد.

ولایتی تصریح کرد: بی تردید اگر این جانفشانی ها و فداکاری ها نبود مسلمانان در هیچ نقطه ای از سرزمین های اسلامی به موفقیت دست پیدا نمی کردند.

وی با اشاره به تجربیات 30 ساله جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار بر مبنای اندیشه های احیاگر بزرگ اسلام حضرت امام خمینی(ره) در قرن حاضر گفت: این پیروزی های بزرگ فقط در سایه همبستگی همه اقشار جامعه اعم از زن و مرد حاصل شده است ، زنانی که نه تنها وظیفه دشوار تربیت نسل های آینده و پشتیبانی از مردان و جوانان انقلابی را برعهده دارند بلکه خود همواره حضوری فعال و پرشور در خط مقدم عرصه های نبرد علیه قدرت های ظالم و ستمگر داشته اند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین با قدردانی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان زن مسلمان فرهیخته و انقلابی خاطرنشان کرد: این اجلاس با الهام از بیانات حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، نکات بیانات ایشان را سرلوحه برنامه های اجرایی دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی قرار خواهد داد.

ولایتی گفت: باتوجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران و تحولات اخیر جهان اسلام نمایانگر نقش بی بدیل و سازنده زنان در تداوم حرکت های انقلابی و مقاومت و مقابله با تهاجم فرهنگی و ایستادگی در برابر سیاست های استکباری است، بیداری زنان و بازیابی هویت واقعی آنان نیز تاثیر عمیق و فراگیری بر عزت و بیداری جوامع اسلامی دارد.

وی با اشاره به ضرورت نقش زن در تربیت فرزندان ، استحکام خانواده و مشارکت در تحولات اجتماعی و سیاسی افزود: رویکرد غرب به زنان تحت پوشش نام آزادی و با هدف اسارت آنان انجام می شود درحالی که رویکرد اسلام کرامت انسانی زنان، عزت حقیقی، رشد و استقلال آنان است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان بار دیگر با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی از پذیرش جمع حاضر و از بیانات ارزشمند و راهگشای ایشان ؛ از حضور رئیس جمهور در این اجلاس نیز تشکر کرد.

ابراهیم جعفری عضو هیئت رئیسه مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این اجلاس موفق قدردانی و ابراز امیدواری کرد اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی بتواند در کمک به حرکت های بیداری اسلامی نقش آفرینی کند.

همچنین در این اجلاس گزارش های شش کمیسیون تخصصی با محورهای تفکر اسلامی، بیداری اسلامی و عمل انقلابی، تهدیدها و راهکارها، تجارت، دستاوردها و مطالبات، تعاملات و ارتباطات بین المللی، خانواده و ظرفیت سازی نیروهای انقلابی و چشم انداز و تحولات آینده قرائت شد./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار