ملکه انگليس بر خلاف وظيفه قانوني ، درباره رسواييهاي اخلاقي گسترده کشورش سکوت اختيار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ اليزابت دوم ملکه انگليس اخيرا با عدول از اختيارات قانوني خود در پرونده استرداد يکي از روحانيون مسلمان انگليسي به آمريکا مداخله کرد و با اين مداخله صداي برخي فعالان حقوق بشر را درآورد اما از طرف ديگر او هيچ مداخله اي در پرونده رسوايي مربوط به مجري سابق شبکه بي بي سي هيچ موضع گيري نکرد. اين خود نشان دهنده رويکرد متزورانه ملکه انگليس درباره مسائل داخل کشورش است. در سپتامبر گذشته فاش شد ملکه به طور خصوصي با وزير کشور دولت توني بلر صحبت کرده و از او خواسته بود تا ابوحمزه روحاني مسلمان را بازداشت کند. در آن زمان فرانک گارتنر خبرنگار بي بي سي فاش کرد ملکه انگليس خصوصي به او گفته بود که از دولت حزب کارگر خواسته بود که ابوحمزه را بازداشت کند. 

در واقع اين کار ملکه خلاف قانون اساسي انگليس است که اداره کشور را به دولت سپرده است. اما او مداخله اي در رسوايي مربوط به جيمي سويل مجري سرشناس بي بي سي نکرد که متهم به آزار جنسي و تجاوز به صدها و بلکه صدها نفر در داخل بي بي سي و مراکز درماني تحت نظرش بوده است. گفته مي شود رسوايي جيمي سويل بزرگترين رسوايي بي بي سي در نيم قرن اخير است.

 ملکه براي اينکه مورد مؤاخذه قرار نگيرد، از اکتبر دوهزار و دوازده چندان در ملا عام ظاهر نشد. او از اظهارنظر درباره اين موضوع خودداري کرد در حاليکه اين مسئله اي اخلاقي بود و مستقيما به او و منافع عمومي مربوط مي شد. ملکه در حالي سکوت اختيار کرده است که بي بي سي را هيئت امنايي متشکل از دوازده نفر اداره مي کنند که اعضاي آن را مستقيما خود ملکه انتخاب مي کند. بعلاوه ملکه انگليس خودش جايزه شواليه را به سويل داد.

کارولين مور ازجمله قربانيان سوءاستفاده جنسي جيمي سويل گفت براي من بسيار وحشتناک و دردناک بود وقتي مي ديدم کسانيکه قدرت اين را داشتند که جلوي جيمي سويل را بگيرند، اين کار را نمي کردند و اين فرد همچنان به جنايات و اقدامات وحشتناک خود عليه مردم ادامه مي داد و کسي هم نبود عليه او حرفي بزند و جلوي او را بگيرد.

برخي مدعي هستند ملکه اصلا خودش از عمق اين رسوايي آگاه بوده است، رسوايي که هنوز ابعاد واقعي آن براي مردم و حتي محققان پرونده آشکار نشده است. رسوايي اخلاقي جيمي سويل اولين و آخرين رسوايي اخلاقي در ميان مسئولان و شخصيهاي سرشناس انگليس نبوده است و از اين موارد بسيار است اما مشکل اينجاست که ملکه هيچ واکنشي به اين رسواييهاي اخلاقي نشان نمي دهد و سکوت او همچنان سؤالاتي جدي و جديد را بوجود مي آورد که هيچ پاسخي براي آنها پيدا نمي شود.

                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سکوت ، ملکه ، انگلیس ، اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار