مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز از اجرایی شدن طرح شهاب در 24 مدرسه مقطع متوسطه استان البرز خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، اکبر حلیمی اظهار داشت: این طرح با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی در هفت استان کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دو استان البرز و اصفهان تنها در مقطع متوسطه اجرا می شود، افزود: طرح شهاب در 24 مدرسه استان نسبت به شناسایی استعدادهای برتر البرز اقدام کرده و در حال حاضر نیز آموزش 510 نفر از معلمان این طرح در مجموعه حکیم ابوالقاسم فردوسی که پردیس آموزش و پرورش است، به پایان رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به معلم محور بودن این طرح گفت: معلمان مدارس با توجه به فرمت های ویژه ای که برای این طرح تعریف شده است نسبت به شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان در مدارس اقدام می کنند.

حلیمی ادامه داد: این طرح در حال حاضر در حد شناسایی دانش آموزان نخبه و هدایت آنان انجام می شود و هنوز بسته حمایتی آن از سوی وزارت آموزش و پرورش ارائه نشده است.

نخبگان علمی البرز تجلیل می شوند

حلیمی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از نخبگان علمی در استان خبر داد و گفت: طی سالهای گذشته تنها از نخبگان ورزشی تجلیل به عمل می آمد اما با توجه به اینکه نخبگان علمی، سرمایه های عظیم آینده استان و کشور محسوب می شوند از چهره های نخبه علمی استان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در این مراسم از 112 نفر از نخبگان شامل رتبه های اول کنکور، برگزیدگان المپیادهای علمی فرهنگی  ورزشی و قرآنی با حضور مسئولان تجلیل به عمل می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: آمار نخبگان علمی در سال 89، 397 نفر؛ در سال 90، 547 نفر و در سال 91، 702 نفر بوده اند که حکایت از افزایش آمار نخبگان در سطح  استان البرز دارد.

برچسب ها: طرح ، البرز ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.