عفت شریعتی مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان معتقد است با انتقال اطلاعات موجود در نمایشگاه نشریات تخصصی، تنویر افکار عمومی صورت می گیرد و در واقع مسائل علمی و تخصصی از حصار دور از دسترسی خارج می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی «عفت شریعتی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی ، درباره ضرورت برپایی نمایشگاه نشریات علمی و پژوهشی گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه های تخصصی برای قشر مخاطبان خاص آنها لازم است، همچنان که با انتقال اطلاعات موجود در این نمایشگاه، تنویر افکار عمومی نیز صورت می گیرد و در واقع مسائل علمی و تخصصی از حصار دور از دسترسی خارج می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و چه بسا اینکه موجب تکامل موضوعات نیز شود.

وی ادامه داد: برای حضور در این نمایشگاه، باید ملاک معیار در نظر گرفته شود و شاخص های علمی مورد نظر نیز توسط نشریات رعایت شود؛ همچنین این نشریات در این نمایشگاه می توانند مخاطب خود را شناسایی کنند.

شریعتی درباره جایگاه این نشریات در دانشگاه ها بیان کرد: نشریات علمی و تخصصی در دانشگاه ها جایگاه ویژه ای دارند، همچنان که می توانند در عرض دروس دانشگاهی قرار بگیرند و مکمل و روشنگر باشند. یعنی وقتی که دانشجو و محققی قصد پژوهش بر روی یک موضوع را دارد، این نشریات هم می توانند در مسیر پژوهش و تحقیق وی را یاری دهند و هم اینکه اولین رسانه ای باشد که تحقیق آن دانشجو را در خود جای می دهد.

مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان با اشاره به نقش غیرقابل انکار نشریات تخصصی در تولید علم کشور، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که کشور ما امروز در صحنه های علمی دارای مقام است، وجود این نشریات در دل دانشگاه ها است که اندیشه دانشجویان را به سمت بسط علم سوق می دهد. بنابراین وجود نشریات تخصصی را باید غنیمت دانست و حضورشان را تقویت کرد تا نبوغ های خاص دانشجویان در مسائل علمی تبلور یابد و از مرحله نظری به عرصه علوم عملی منتقل شود.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفند ماه با حضور بیش از 300 نشریه علمی و تخصصی گشایش یافته و تا 20 اسفندماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است./س

برچسب ها: علم ، نشریات ، دور از دسترس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.