رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قصرشیرین گفت: بازسازی کاروانسرای شاه‌عباسی قصرشیرین کمک شایانی به ترویج فرهنگ، آداب و رسوم مردم استان کرمانشاه می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدرضا جلدی گفت: قصرشیرین به‌دلیل آب‌ و هوای مناسب و قرار گرفتن بر سر راه عتبات‌عالیات، هم‌مرزی با کشور عراق و داشتن آثار تاریخی متعدد می‌تواند با همت مسئولان در بحث گردشگری حرف اول را در استان کرمانشاه بزند.

جلدی با اشاره به اینکه 98 اثر تاریخی در شهر قصرشیرین وجود دارد که از این تعداد، در حدود 30 اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است، ادامه داد: این سازمان تلاش می‌کند، آثار تاریخی بیشتری را به ثبت برساند.

جلدی از مکان‌های تاریخی و مشهور قصرشیرین به چهارقاپو، کاخ‌ساسانی، خسرو پرویز، حوش‌کری، کاروان‌سرای شاه عباسی اشاره کرد و افزود: در دهه‌فجر سال‌جاری بخش سوم از عمارت‌خسرو با اعتباری بالغ بر 662 میلیون ریال کاوش شد.

وی با بیان اینکه 322 اتاق در هتل‌ها و هزار و 125 تخت برای پذیرش 26 کاروان‌ زیارتی در قصرشیرین وجود دارد، افزود: به‌دلیل خدمات نامناسب وعدم کیفیت کار برخی از واحدهای اقامتی در قصرشیرین از 23 واحد به 13 واحد اقامتی ریزش داشته است و اخیرا هم پانسیون نساء به دلیل افزایش تخت بیش از حد مجاز و عدم کیفیت کار از سوی اداره اماکن و میراث فرهنگی و گردشگری بسته شده است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری قصرشیرین در خصوص برنامه‌های اجراشده در این شهرستان، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی قصرشیرین در بحث صنایع‌دستی در بخش مشاغل‌خانگی به رشد 111 درصدی رسیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.