رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرعباس گفت : نتیجه آزمایش ها و نمونه گیری از 33 واحد مرغداری روستایی در استان برای تشخیص شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان(h5n1) منفی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  محمد رضا دستمزد در نشست  بررسی راهکار های پیشگیری از  بیماری آنفولانزای حاد پرندگان  افزود: از سه ماه اول سال 92  طرح واکسیناسیون پرندگان در واحدهای مرغداری  اجرا خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه استان یکی از پایانه های پروازی پرندگان در کشور و منطقه است و احتمال شیوع بیماری های فصلی و مشترک بین انسان و دام افزایش می یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرعباس  گفت : بیش از 2 هزار بیماری در حیوانات وجود دارد  800  نوع آنها بین انسان و حیوانات مشترک است.

محمد رضا دستمزد افزود: 74 درصد از بیماری های نو ظهور، بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است.

کارشناس بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس افزود : بیماری آنفولانزای حاد پرندگان(h5n1)   از پرندگان به انسان منتقل می شود ودارای علائمی همچون تب ، اختلال در سیستم تنفسی ، سرفه ، گلو درد ، دردهای عضلانی ، ضعف و بیحالی و آبریزش بینی است.

ادهمی گفت: این بیماری  واکسنی ندارد والبته برای  سرایت و واگیر این بیماری شرایط خاصی نیاز است.

وی افزود: این بیماری از طریق افراد ،تجهیزات ،حشرات، جوندگان،حیوانات خانگی،پرندگان وحشی،باد و گرد و غبار شیوع پیدا می کند.

کارشناس بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت : این بیماری در پرندگان  همراه  با خونریزی در تاج و ریش و پاها و تورم و سیاهی سر و صورت پیچش گردن و کاهش مصرف آب و دان است./س

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.