با حضور معاون اول رئيس‌جمهور از سه محصول جديد شرکت خودروسازي سايپا رونمايي شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز(يکشنبه) با حضور در شرکت خودروسازي سايپا از خودروهاي سايپا 151 ( کارا)، پرايد سواري ايکس 100 اتوماتيک (AMT) و مدل جديد خودروي تيبا (تيبا 2)رونمايي کرد.

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين به همراه وزير صنعت ، معدن و تجارت با سوار شدن بر يک دستگاه خودروي ايکس 100 - (AMT) تا محل خط توليد تيبا 2 حرکت کرد و ضمن بازديد از خطوط توليد اين خودرو ، با توضيحات مسئولين شرکت خودروسازي سايپا در جريان فرايند توليد ، قابليت‌ها و امکانات اين محصول جديد قرار گرفت.

سايپا 151(کارا) اولين وانت سبک کم‌مصرف شهري در ايران است که يک محصول کاربردي جهت استفاده در معابر شهري است و با توجه به عدم وجود خودروي کار کوچک و متوسط در ايران، اين محصول مي‌تواند بسياري از نيازهاي بازار را تامين کند. اين خودرو با بهره‌گيري از موتور 13M با 70 اسب بخار و توان حمل بار حدود 5/0 تن طراحي شده است .

اين وانت کوچک مجهز به ايربگ، سيستم ترمز ABS، فضاي مناسب براي سرنشين و قابليت کاربري‌هاي متنوع بوده و مصرف پايين سوخت و توان بالاي گيربکس از ديگر ويژگي‌هاي وانت سايپا 151 کارا است.

خودروي سواري ايکس 100 اتوماتيک (AMT) نيز با هدف طراحي مکانيزم اتوماتيک بدون تعويض دنده ابداع شده و سيستم AMT ترکيبي از کنترل کننده‌هاي مکانيکي و الکترونيکي است که در کنار گيربکس 5 دنده افزايش سرعت دستي نيز به ايفاي نقش مي‌پردازد.

داخلي‌سازي 90 درصدي و هزينه بسيار پائين ايکس 100 نسبت به گيربکس اتوماتيک و همچنين سهولت بيشتر در رانندگي و کاهش مصرف سوخت، از ويژگي هاي سيستم AMT است.

تيبا2 هم از نظر ظاهري، شمايلي متفاوت نسبت تيباي قبلي دارد و به گفته مسئولين سايپا قرار است با قيمتي مناسب به بازار عرضه شود. اين خودرو از موتور پر قدرت 1500 سي‌سي که 80 اسب بخار توان را به گيربکس 5 دنده دستي منتقل مي‌كند ، برخوردار است و عليرغم توان موتوري بالا، تنها 6.8 ليتر بنزين در 100 کيلومتر مصرف مي‌کند .
برچسب ها: رحیمی ، سایپا ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار