گروههاي مسلح و ارتش سوريه در زينبيه در ريف دمشق درگير شده‌اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛‌اين شبکه لحظاتي پيش از درگيري بين گروههاي مسلح و ارتش سوريه در اطراف محله هاي  حسينيه و ديابيه واقع در منطقه حضرت زينب (س) در ريف دمشق خبر داد.
                                    

 ارتش سوريه همچنين به عمليات نظامي‌اش در استان حمص ادامه مي دهد و پيشرفتهايي نيز به دست آورده است. در مقابل، گروههاي مسلح نيز به پالايشگاه نفت حمص يورش بردند و خساراتي به آن وارد کردند . عمليات نظامي ارتش سوريه در چند محور در داخل محله‌هاي حمص و خارج آن ادامه دارد . ارتش سوريه در محله باب هود به محل تجمع و مقرهاي افراد مسلح يورش برد و توانست به آنها ضربه بزند . اوضاع در محله جوره الشياح نيز به همين منوال است .در محله خالديه حمص نيز شمار زيادي از افراد مسلح در حمله نيروهاي ارتش به مقر آنها کشته و زخمي شدند . عمليات ارتش سوريه ، گروههاي مسلح را بر آن داشت که با حمله به زيرساختها به اين عمليات پاسخ دهند و آنها با سه گلوله خمپاره پالايشگاه نفت حمص را هدف قرار دادند . يکي از اين گلوله‌ها به واحد تقطير اصابت کرد و خسارات مادي زيادي به آن وارد کرد .

احمد منير محمد استان دار حمص مي گويد: اراده ملت ما ، کارگران ، متخصصان و ارتش ما که در حال پاکسازي گروههاي تروريستي در حمص است و همچنين موفقيت ارتش در نبردها ،‌باعث شده است تروريستها به مرحله شکست برسند. اعلام مي کنيم جنگ جهاني عليه سوريه تا چند روز ديگر پايان مي يابد و شهر و استان حمص به عنوان شهر امن اعلام خواهد شد.

اکرم سلطان مدير پالايشگاه حمص گفت : با گلوله هاي خمپاره اين پالايشگاه هدف قرار  دادند و به آن خساراتي وارد شده است اما حجم اين خسارات مشخص نيست اگرچه قطعات يدکي پالايشگاهي بسيار گران است و دهها ميليون ليره برآورد مي شود علاوه بر اينکه دستيابي به قطعات يدکي به علت تحريمها و محاصره دشوار است .

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مسلح ، سوریه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار