بحريني ها ديروز در مناطق مختلف اين کشور در اعتراض به اشغالگري عربستان تظاهرات کردند که در جريان آن نظاميان رژيم آل خليفه تظاهرکنندگان را سرکوب کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العالم ؛‌ شماري از تظاهر کنندگان بر اثر اصابت گلوله و استنشاق گازهاي سمي زخمي و مصدوم  شدند .  از طرف ديگر تدارک براي برگزاري تظاهرات به مناسبت سالروز اشغالگري عربستان يعني چهاردهم مارس ادامه دارد .شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر نيز  موارد نقضي را که در بحرين صورت مي گيرد محکوم کرد . 

تدارک براي اعتراضات گسترده و شرکت در اعتصاب بزرگ در چهاردهم مارس که سالگرد ورود ارتش اشغالگر سعودي به بحرين است ادامه دارد . اين در حالي است که اعتراضات و درخواست براي تغييرات سياسي در سراسر کشور ادامه دارد .

ديروز تظاهراتي در منامه پايتخت بحرين با شعار « تسليم تاريکي نمي شويم » برگزار شد .
تظاهرکنندگان در اين تظاهرات درخواست کردند قاتلان شهدا قصاص و بازداشت شدگان آزاد شوند ."ملت خواهان سرنگوني نظام است" يکي از  شعارهاي تظاهرکنندگان بود .تظاهرکنندگان در منطقه سنابس آمادگي خود را براي شرکت در تحرّک بزرگ بيرون راندن نيروهاي اشغالگر سعودي اعلام و درخواست کردند نظام سرنگون شود و نظام ديگري روي کار آيد که ملت در آن منبع قدرت باشد .

بحريني‌ها در منطقه درّاز و برخي مناطق ديگر تظاهرات و درخواست کردند قاتلان بيگناهان و در صدر آنها خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير سلمان در دادگاههاي بين المللي محاکمه شوند. آنها از کشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستند مداخله کنند تا نظام  بحرين که خون مردمبي دفاع را مي ريزد مهار کنند .

نيروهاي نظام بحرين با گلوله و گازهاي سمي تظاهرکنندگان شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آميز را سرکوب کردند که به زخمي شدن شماري و مصدوميت تعداد ديگري منجر شد .شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر حمله نظام به شرکت کنندگان در مراسم ختم شهيد محمود جزيري را محکوم و اعلام کرد اين حمله ، نقض جديدي است که بر موارد نقض عليه اين شهيد افزوده مي شود .نظام بحرين پس از آنکه محمود جزيري را به قتل رساند و جنازه اش را يازده روز نگه داشت به شرکت کنندگان در مراسم ختم وي نيز حمله کرد چرا که جنايتکاران در وزارت کشور از مجازات در امان هستند .


                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار