تعداد کل چشمه‌های شمارش شده استان به چند صد چشمه می‌رسد که عمدتاً در شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر، آمل، بابل، ساری و بهشهر واقع شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، چشمه‌های آب گرم رامسر: این چشمه‌ها چندین رشته را تشکیل می‌دهند و به چشمه‌های گوگردی گازدار معروف هستند. این چشمه‌ها در نقاطی مانند جواهر ده، کتالم، سادات محله و شهر رامسر قرار دارند.

چشمه آب گرم آب آهن یا آب فرنگی: این چشمه بالای روستای آب اسک لاریجان، میان بیدستان و ازارو قرار دارد. آب این چشمه دارای ترکیبات سولفات دو فروکربنات و دو فراسید کربینیک آزاد است. استحکام و نوشیدن آن برای افراد مبتلا به بیماری‌های کم خونی و پوستی توصیه شده است.

چشمه آب گرم آب اسک: این آب گرم در روستایی به همین نام از بخش لاریجان قرار گرفته است. استفاده از آب این چشمه برای درمان بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما و زخم‌های کهنه توصیه می‌شود. علاوه بر آب گرم فوق، آب معدنی‌های دیگری نیز در آب اسک وجود دارد که برای رفع بیماری‌های پوستی و گوارشی توصیه شده‌اند.

آب معدنی استراباکو: این آب گرم که در میان مسیر لاریجان به روستاق، نزدیک روستای بایجان در محلی به نام «قلابن» قرار دارد، از کوهی سرچشمه گرفته و پس از چند متر به رودخانه هراز می‌ریزد. آب این چشمه ماده‌ای به نام زبیق دارد که در درمان بیماری‌های پوستی به ویژه بیماری‌های عفونی مؤثر و است.

آب گرم رین: این آب گرم در نزدیکی روستای رینه در بخش لاریجان قرار گرفته است. آب این چشمه برای درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی و عفونی مؤثر است.

آب معدنی آمولو: آب این چشمه به دلیل مؤثر بودن در رفع بیماری‌های گوارشی، قابل آشامیدن است و بر بیماری‌های پوستی نیز تأثیر دارد.

آب گرم لاریجان: آب و هوای معتدل و کوهستانی، توأم با زیبایی‌های طبیعی و چشم‌انداز قله دماوند، از جاذبه‌های مهم ناحیه آب گرم‌خیز لاریجان است که علاقمندان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. چشمه آب گرم لاریجان به صورت طبیعی در دامنه کوه دماوند می‌جوشد و سالیان درازی است که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند و مسافران زیادی نیز جهت معالجه بیماری‌های پوستی به این منطقه سفر می‌کنند./س


برچسب ها: آب ، گرم ، رامسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.