فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اين که يکي از اهداف رزمايش موشکي، آزمايش قابليت موشک‌ها و راکت‌ها براي تيراندازي است، گفت: سامانه‌هاي بسيار پيشرفته‌اي را که از صنايع دفاعي دريافت کرده‌ايم در اين رزمايش تست خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "احمدرضا پوردستان" در حاشيه همايش پرستاري و مديريت بحران که در ستاد نيروي زميني ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمايش خاتم الانبيا(ص) يک رزمايش نوع 2 است که تحويل پاسگاه فرماندهي در منطقه جنوب غرب کشور شده و به اجرا درآمده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: در اين رزمايش، کليه يگان‌هاي مستقر در منطقه جنوب غرب شرکت دارند. يعني نيروهاي زرهي، مکانيزه، پياده، توپخانه و پدافند در اين رزمايش حضور داشته و نيت و هدف اصلي ما از اجراي چنين رزمايش‌هايي ورزيدگي فرماندهي و ستاد است.

وي تصريح کرد: در اين رزمايش‌ها صرفا فرمانده و ستاد حضور دارند و برقراري سامانه ارتباطي و مخابراتي در يک فضاي پارازيتي نيز انجام مي‌شود.

پوردستان با بيان اين‌که به کليه اهداف مورد نظر در رزمايش خاتم الانبيا(ص) دست يافته‌ايم، گفت: قابليت‌هايي که مد نظرمان بوده و ارتباطي که بين فرمانده و ستاد بايد باشد و در يک وضعيت ناهمتراز در ستاد ايجاد شود، در اين رزمايش به دست آمده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره برگزاري همايش پرستاري و مديريت بحران در نيروهاي مسلح نيز اظهار داشت: با توجه به در پيش بودن ميلاد حضرت زينت کبري(س) و روز پرستار تصميم گرفتيم تا از پرستاران عزيز نيروي زميني و همه پرستارهاي نيروهاي مسلح عموما تقدير و تشکر کنيم.

وي افزود: باني تشکيل اين همايش اداره بهداشت و درمان ستاد کل نيروهاي مسلح و سردار فتحيان بودند و ميزباني آن با نيروي زميني ارتش است که با حضور همه کارکنان اين نيرو انجام شده و به‌حمدالله يک همايش خوب و منسجم با مقالات علمي مناسبي داشتيم و تلاش کرديم تا در حد وسع و توان خود از پرستاران تقدير کنيم.

پوردستان تصريح کرد: در اين همايش سامانه "تري مديسن" را در نيروي زميني افتتاح کرديم و اين سامانه به مجموعه پزشکي نيروي زميني اين امکان و توان را مي‌دهد که از راه دور، خدمات پزشکي را به اقصي‌نقاط کشور ارائه  داده و در کوتاه‌ترين زمان ممکن به نيازمندان برساند و اميدواريم آن رسالت و مسئوليتي را که در خصوص جامعه پزشکي و خدمات رساني بر عهده داريم به خوبي انجام دهيم.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره آمادگي براي مديريت بحران گفت: به جرات مي‌گويم که يکي از آماده‌ترين و کارآمدترين نيروهايي که مي‌توانند در زمان بحران وارد شوند نيروهاي مسلح هستند، زيرا ما نيروهاي سرباز جوان، باانگيزه و خطرپذيري داريم که از انگيزه‌هاي بالايي براي ورود به اين عرصه‌ها برخوردار هستند.

وي تصريح کرد: از ساليان گذشته در مجموعه نيروي زميني، يگان‌هاي مقابله با خطرات را داريم که مي‌توانند وارد شده و آمادگي لازم را در اين عرصه دارند.

پوردستان افزود: حلقه مفقوده‌اي ميان اين يگان‌ها و مديريت بحران کشور وجود دارد، زيرا با توجه به تجربه‌اي که خودم دارم آن‌گونه که شايسته و بايسته است از اين نيروها استفاده نمي‌شود.

فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت: تهيه يک نقشه راه و انجام رزمايش‌ها و تمرينات مختلف بدين منظور صورت مي‌گيرد که اين حلقه مفقوده محل خود را پيدا کند و در بحران‌هاي کشور آن گونه که شايسته نيروهاي مسلح است از آن استفاده کنيم. زيرا آن‌ها يک نيروي عظيم و بالقوه هستند که تا به حال در تمامي بحران‌ها به خوبي وارد شده و انجام وظيفه کرده‌اند.

پوردستان در ادامه در مورد رزمايش موشکي نيروي زميني ارتش گفت: تا پايان اسفند ماه، مجوز ستاد کل نيروهاي مسلح براي اين کار گرفته خواهد شد و تا پايان سال اين رزمايش در نقاط مرکزي کشور اجرا خواهد شد.

وي افزود: هماهنگي‌هاي لازم با سازمان هواپيمايي کشور در حال انجام است و به محض اين‌که اين کار انجام شود، رزمايش موشکي را تا پايان اسفند ماه برگزار خواهيم کرد.

فرمانده نيروي زميني ارتش درباره اهداف رزمايش موشکي اظهار داشت: طبيعي است که ما متناسب و منطبق با تهديدات، ظرفيت‌هاي لازم را در خودمان ايجاد مي‌کنيم و امروز سامانه‌هاي بسيار پيشرفته‌اي را از صنايع دفاعي دريافت کرده‌ايم که بنا داريم تا اين سامانه‌ها را در رزمايش موشکي تست کنيم.

وي تصريح کرد: کاربران و اپراتورهاي موشک‌ها و راکت‌ها بايد قابليت‌هاي لازم را براي اجراي تيراندازي‌ها که يکي از اهداف رزمايش خواهد بود داشته باشند که نشان از اقتدار و توان يگان‌هاي راکت انداز نيروي زميني است و هدف ما ارتقای سطح آموزش کارکنان گروه راکت‌انداز نيروي زميني نيز هست.

پوردستان در پايان خاطرنشان کرد: رزمايش موشکي توسط گروه راکت‌انداز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود و در سطح گروه به عنوان پشتيبان يگان‌هاي نيروي زميني انجام وظيفه مي‌کند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: سامانه ، موشک ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار