انيميشن "آقاي مهربان "تنديس طلايي و جايزه نقدي هشتمين جشنواره پويانمايي را در بخش ديني از آن خود كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مركز پويا نمايي صبا انيميشن "آقاي مهربان "به كارگرداني مشترك بهنام دلداده و علي رضا گلپايگاني و به تهيه كنندگي مركز پويانمايي صبا توانست در بخش ديني هشتمين جشنواره پويانمايي حائز رتبه اول شود.
تهيه كننده اين پويانمايي گفت : داستان فيلم آقاي مهربان با اشاره به داستان ضامن آهو در ارتباط با امام رضا (ع) نقل شده و همه ما به خوبي با اين داستان آشنايي داريم ولي اين بار اين موضوع از زاويه ديد ديگري مطرح مي شود و تا اواسط فيلم شايد بيننده نتواند حدس بزند كه اين فيلم قرار است همان ماجراي ضامن آهو را روايت كند. 
دلداده افزود : در اين فيلم حيوانات بيشه متفق القول اند كه آدم ها موجودات بسيار خطرناكي هستند و بايد تا جايي كه مي‌شود از آنها دوري كرد و هر حيواني با آدم ها زندگي كند خصوصيات بد انسان ها را به خود خواهد گرفت و با زخمي شدن كبوتر و افتادن او به دست انسان ها، حيوانات ديگر او را تنها مي‌گذارند و ديگر حاضر به صحبت به او نيستند ولي او اعتقاد دارد همه انسان ها مثل هم نيستند و در ميان آن ها انسان هاي مهرباني هم وجود دارند و در ن هايت براي آزادي چشم علي (آهوي دربند شكارچي) است به دامان همان آقاي مهربان مي‌‌شوند. 
وي در خصوص ايده انيميشن با مضمون مذهبي گفت: در حقيقت ايده اوليه اين انيميشن توسط داوود اميريان به عنوان نويسنده به صبا ارائه شده بود و صبا فيلمنامه را جهت ساخت به ما پيشنهاد كرد. داوود اميريان داستاني را كه ما بارها شنيده بوديم اين بار به صورت كاملا جديد و از نگاه ديگري روايت كرده بود كه اين نگاه نو فيلمنامه را بسيار جذاب مي‌كرد. 
دلداده در خصوص هدف خود از ساخت اين انيميشن گفت: مسئوليت ما در مقابل نسل هاي بعد، بيشتر از نسل هاي قبل از خودمان است خوراك فكري نسل ما بسيار اندك و غير هنرمندانه به ما انتقال پيدا كرد، با وجود امكانات بسياري كه اكنون در اختيار داريم اگر كاري از دستمان بر بيايد و آن را به نحو احسن انجام ندهيم به خود و نسل آينده خيانت كرده ايم. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار