معاون اداره کل استاندارد استان همدان از انهدام دو هزار شیر معیوب و نشت‌دار سیلندرهای گاز مایع 11کیلویی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد هاشمی با اشاره به اهمیت حفظ ایمنی و سلامت استفاده‌کنندگان از سیلندرهای گاز مایع، اظهار داشت: در طی بازرسی و کنترل مستمر سکوهای گازپرکنی استان، دو هزار شیر معیوب سیلندرهای گاز مایع از شرکت سامان گاز شهرستان رزن جمع‌آوری و از چرخه توزیع خارج شد.

وی افزود: شیرهای معیوب سیلندرهای گاز مایع جمع‌آوری،  دهانه‌کوبی و پس از آن در بسته‌بندی‌های 100 عددی پلمب و برای ذوب به مراکز مربوطه ارسال شد.

معاون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: تأسیسات گازپرکنی که به منظور ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع نصب می‌شود، موظف به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 841 تحت عنوان «مقررات مربوط به حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع» هستند.

وی تأکید کرد: همچنین افرادی که به نحوی با حمل و نقل و ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع سر و کار دارند به منظور محافظت و جلوگیری از خطرات احتمالی باید طبق استاندارد روش‌های صحیح را به کار گیرند.

معاون اداره کل استاندارد همدان در پایان از شهروندان درخواست کرد: از غلطاندن و پرتاب کردن سیلندرهای گاز مایع اعم از پر و خالی روی زمین و همچنین شارژ کردن کپسول پیک نیک با استفاده از سیلندرهای گاز مایع خودداری کنند چراکه این کارها از دلایل معیوب شدن شیرسیلندر گاز مایع است.
برچسب ها: شیر ، سیلندر ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.