يک کارشناس سياست خارجي گفت: تيم دوم سياست خارجي اوباما با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين انسان‌هاي بسياري را به کام مرگ کشانده و حتي افرادي که در کابينه اوباما موضع معتدل‌تري داشته‌اند جنايات بسياري کرده‌اند به همين خاطر اگر دادگاه عادلي در جهان باشد نخبگان سياسي ايالات متحده را باید به‌عنوان جنايتکار جنگی محاکمه کند.

فواد ايزدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخاب جان برنان به‌عنوان رئيس سيا گفت: ويژگي مثبت جان برنان رويکرد عمل‌گرايي اوست چرا که در سال‌هاي گذشته اعلام کرد آمريکا بايد با ايران تعامل کند و به روش‌هاي گذشته ايالات متحده بر عليه ايران اعتقادي ندارد.

وي تصريح کرد: درباره رئيس‌جديد سيا بايد به اين نکته اشاره کرد که او ضديتي با سناتورهاي تندرو بر عليه ايران ندارد و موضع مثبتي هم نسبت به ايران ندارد.

اين کارشناس سياست خارجي در ادامه اظهار داشت: تيم دوم سياست خارجي اوباما با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين انسان‌هاي بسياري را به کام مرگ کشانده و حتي افرادي که در کابينه اوباما موضع معتدل‌تري داشته‌اند جنايات بسياري کرده‌اند به همين خاطر اگر دادگاه عادلي در جهان باشد نخبگان سياسي ايالات متحده را باید به‌عنوان جنايتکار جنگی محاکمه کند.

ايزدي با بيان اينکه مشکلات اقتصادي بزرگ‌ترين مشکل سياست‌مداران آمريکا است، تاکيد کرد: جان کري زماني که براي گرفتن راي اعتماد به مجلس سنا رفته بود، اعلام کرد آمريکا به‌دليل مشکلات اقتصادي جايگاه خود را در جهان از دست داده و هم‌اکنون وظیفه اصلی کليه وزراي اوباما کاهش 85ميليارد دلاری مخارج دولت است که بايد به صورت اتوماتيک از هزینه‌های دولت کاسته شود و همچنین وزرا،   باید کاهش بودجه را مديريت کنند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: افزایش هواپيماهاي بدون سرنشين که طرح جان برنان قبل از ریاست بر سازمان سیا بوده به همراه بحث‌هاي سايبری و همچنين تشدید فعاليت‌هاي ضد ايراني سيا از مواردي است که در اولويت کاري این سازمان قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار