اتحاديه اسلامي دانشجويان مستقل در حمايت از شيعيان پاكستاني در مقابل اقدامات تروريستي بيانيه‌اي منتشر كرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در محکوميت کشتار شیعیان پاکستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه بدين شرح است:

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ ۞

سوره فصلت، آیه 30

بر آنان که گفتند: پروردگار ما الله است و پایداری ورزیدند، فرشتگان فرود می‏‌آیند که مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتی که وعده داده بودند بشارت است.

بار دیگر جهان شاهد کشتار بی‌رحمانه و غیرانسانی شیعیان در گوشه‌ای از جهان شد.

کراچی، جایی است که بسیاری از شیعیان پاکستانی، خشونت‌بارترین ایام تاریخ را در سکوت داعیه‌داران حقوق بشر پشت سر می‌گذارند.

امروز، شاهد اوج گرفتن ظلم‌ و تعدی گروهی انسان‌نما علیه تعداد کثیری از شیعیان مظلومی هستیم که تنها جرمشان عقیده‌ای راسخ در اعماق دلشان است که چه بسا بارها برای حفظ جانشان آن را هم پنهان کرده‌اند.

این چه ادعای حقوق بشر است؟ این چه ادعای آزادی است که برخی ستمدیدگان و بیچارگان از ابراز و اظهار دین و عقیده خود هم بیم دارند اما عده‌ای سلفی که هر روز به یمن شیطنت‌ها و لابی‌های پشت پرده آمریکا در این کشور مسلح‌تر و خشن‌تر می‌شوند به راحتی کشتار وحشیانه خود را علنی‌تر می‌کنند؟!

ای مردم آزاده جهان، ای ملت مسلمان پاکستان، ای متحدین تا پای جان! آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا بزرگ‌ترین فجایع انسانی و کشتارهای دسته جمعی فقط در کشورهایی که آمریکا در آن‌ها بیشترین دخالت نظامی را دارد اتفاق می‌افتد؟ انفجار در این وسعت را کجای دنیا می‌توان یافت؟

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه، سکوت در چنین فضایی را منطقی نمی‌داند و از اهل قلم و عمل به ویژه دانشجویان و اساتید و کارکنان و در یک کلام تک تک مسلمانان، چه در ایران و چه در سایر کشورهای جهان می‌خواهد با هر بیان و بنان و زبانی که بتوانند به تببین مواضع آگاهانه و شفاف خود بپردازند.

همچنین این اتحادیه به‌ عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی از مسئولان کشور به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد که از تمامی تلاش و کوشش خود، نسبت به اعلام حمایت از شیعیان پاکستان و محکومیت اقدامات تروریست‌های آن کشور واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: دانشگاه ، مستقل ، شیعه ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار