هدف اصلي D8 در اختيار گرفتن سهم بانک و تا 20 درصدي تجارت بورس در جهان بوده که علت اصلي آن تبادل اطلاعات بين اعضا و افزايش سطح علمي اعضاء و توليدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسين زماني نماينده وزارت جهادکشاورزي، در همايش تجاري کود مربوط به کشورهاي عضو D8 در کيش گفت: در شرايط کنوني بخش خصوصي حضور کمرنگي در جلسات گذشته داشته، اما امسال اين حضور پررنگ تر شده در نتيجه آنها با حضور موثرتري در اين رابطه حضور داشتند.
وي با بيان اينکه در اين نشست موسسات و بانکهاي فعال در عرصه توليد و تجارت کودهاي شيمياي و ارگانيک بيشتر مورد توجه هستند، تصريح کرد: يکي از هدف هاي برگزاري اين همايش توليد کود و سرمايه گذاري در بانکهاي کشورهاي عضو به منظور ارتقاء علمي توليدات کود در کشورهاي عضو به ويژه در رابطه با ارتقاء بخشيدن به توليد کود فسفاته، ارتقاي کيفيت توليد و افزايش سطح استانداردها و افزايش حجم توليد براساس ظرفيت هاي مربوط به توليد کود در بازارهاي بين المللي و منطقه عنوان کرد.
نماينده وزارت جهاد کشاورزي تصريح کرد: در نشست سال 2012 کشورهاي عضو در اندونزي، بخش خصوصي در آن سهمي نداشته در حاليکه بايد از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين بخش به خوبي استفاده شود، زيرا بخش خصوصي پتانسيل ها و ظرفيت هاي بالايي براي حضور در بخش تجارت کود دارد.
نماينده وزارت جهاد کشاورزي در کارگروه کشورهاي عضو D8 عنوان کرد: در اين رابطه امکان معرفي محصولات به بانکهاي جهاني، شناخت بازارهاي هدف و تشويق کشورهاي توليدکننده به ارتقاء سطح کيفي محصولات يکي ديگر از اهداف تشکيل گروه D8 است.
وي با تاکيد بر اين نکته که بايد از هدررفت منابعي مانند کود و از دست دادن بازارهاي هدف به منظور تجارت کود جلوگيري شود گفت: در اين رابطه اين همايش نخستين نشست توليدکنندگان کود کشورهاي عضو D8 با حضور توليدکنندگان بخش خصوصي است که دهد./س
برچسب ها: تجارت ، بورس ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار