رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مشکل اصلی و عمده واحدهای تولیدی ما کمبود نقدینگی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «ارژنگ عزیزی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل امروز در نشست بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار در اردبیل با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : مشکل اصلی و عمده واحدهای تولیدی ما کمبود نقدینگی است به‌طوری‌که از1126 میلیارد تومان سهم استان اردبیل از سال 84 تاکنون در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با عنایت بانک‌ها تنها 50 درصد تامین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد : سیاست بانک مرکزی همیشه بر تعادل منابع و مصارف حاکم بوده که این امر هیچ وقت به کمک بخش‌های تولیدی و صنعتی منجر نشده و بانک‌های عامل استان نیز همیشه این مشکل را مطرح کردند تا در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و نوسازی واحدهای تولیدی راه فراری برای خود داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیشترین درخواست‌ها در حمایت از واحدهای صنعتی از محل 10 درصد ریالی واحدهای صندوق توسعه‌ی ملی است که انتظار می‌رود از این محل اعتباری در حمایت از واحدهای تولیدی به استان اردبیل اختصاص یابد.

عزیزی افزود: از محل 10 درصد صندوق برای برخورداری واحدهای صنعتی حدود 160 واحد در کارگروه استانی مصوب شده و با ارسال پرونده به کارگروه کشوری با رقم تقریبی 161 میلیارد تومان مصوب شده است که امیدواریم از طریق بانک‌های عامل و با تامین اعتبار از صندوق توسعه‌ی ملی این واریزی‌ها انجام شود.

وی با بیان این‌که این مبلغ به عنوان سرمایه در گردش به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود که تاکنون نتوانسته‌اند از این رقم برخوردار شوند، یادآور شد: مقرر است این تسهیلات از طریق هشت بانک تخصصی پرداخت شود که در نشست اخیر رییس جمهور در کارگروه اقتصادی و تنظیم بازار به این مساله توجه شده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، نقدینگی ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.