کلاردشت ناحیه‌ای در استان مازندران و از توابع شهرستان چالوس است. ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. مرکز کلاردشت حسن‌کیف است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،این ناحیه از جنوب به قلۀ تخت سلیمان تا حدود گردنۀ کندوان و از شمال به دریای خزر و شهر تنکابن، از شرق به چالوس، نوشهر و کجور و از غرب به قزوین و الموت محدود است.

در اين گزارش آمده است : از آثاری که در ناحیۀ کلاردشت و تپه های اطراف آن کشف شده معلوم میشود که قسمتی از این منطقه در ادوار باستانی، آباد و دارای ساکنینی بوده است.

شايان ذکر است : کلاردشت دارای آب و هوائی معتدل است. وجود رشته کوه‌های البرز در کناره های دریای خزر موجب متوقف شدن رطوبت در دامنه های آن گردیده و سبب بارش باران فراوان در این ناحیه از شمال کشور می شود. بخشی از این بارندگی‌ها در ارتفاعات کلاردشت منجر به بارش برف میشود و به همین دلیل است که هوای کلاردشت در مقایسه با دیگر مناطق استان مازندران بسیار خنک‌تر و مطبوع‌تر است.
 
پايان اين گزارش آمده است :  جنگل‌های انبوه و سرسبز، رودخانه‌ی سردآبرود، کوه‌های علم کوه و تخت سلیمان در بخش غربی، جنگل‌های عباس آباد در بخش شمالی، جنگل‌های بخش جنوبی، کوههای کم ارتفاع و روستاهای دامنۀ این کوه‌ها در بخش شرقی، از دیگر مشخصه‌های این منطقه است./ک
برچسب ها: چالوس ، تهران ، توابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.