اوهورو کنياتا پسر رئيس جمهور موسس نظام جمهوري کنيا ، با کسب پنجاه مميز سه صدم درصد آراء در انتخابات رياست جمهوري اين کشور به پيروزي رسيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،‌ کميته انتخابات کنيا اين نتيجه را در ساعات اوليه صبح روز شنبه اعلام کرد. با اعلام اين خبر، طرفداران کنياتا به خيابان ها آمدند و به جشن و پايکوبي پرداختند.
کنياتا که با اتهام بين المللي جنايت عليه بشريت روبروست، از کل دوازده ميليون سيصد و سي و هشت هزار و ششصد و شصت و هفت راي ، شش ميليون و صد و هفتاد و سه هزار و چهارصد و سي و سه راي را کسب کرد. به عبارت ديگر، کنياتا حد نصاب لازم براي پيروزي در دور اول را کسب کرده است.
رايلا اودينگا نخست وزير رقيب اصلي کنياتا بود که در جايگاه دوم ايستاد. نتيجه انتخابات بايد به تاييد رسمي کميته مستقل انتخابات کنيا برسد. اما به هرحال نتايج نشان مي دهد که انتخابات به دور دوم کشيده نمي شود.
با اين وجود، فاصله اندک کنياتا با رقيبش شايد باعث شود وي با اعتراضات حقوقي اودينگا روبرو شود. حاميان غربي کنيا نيز قبل از انتخابات در خصوص پيروزي کنياتا و تاثير آن بر روابط ديپلماتيک شان هشدار داده بودند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار