ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و 620 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان صادر شده است.


ˈمسعود عاطفیˈ در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد میزان صادرات کالا را یک میلیون و 954 هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9درصد افزایش دارد.

وی گفت: مهم ترین کالاهای صادر شده از گمرکات استان را انواع زعفران، سیمان، رنگ و رزین، میله های آهنی یا فولادی، شیرینی، رب گوجه فرنگی، قند و شکر، وسایل نقلیه، سیم مسی و روغن صنعتی تشکیل می دهد.

وی کشورهای عمده طرف صادرات گمرکات خراسان رضوی را افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، اسپانیا، عراق، چین، قزاقستان، قرقیزستان، عربستان سعودی، ازبکستان، هند، هنگ کنگ، ایتالیا، آلمان، سوئد، پاکستان، پرتغال، ترکیه و قطر ذکر کرد.

عاطفی افزود: همچنین در این مدت، 434 هزار تن کالا بـه ارزش 355 میلیون دلار از طریق گمرکات این استان وارد شده که این میزان نیز از نظر وزن 10 درصد افزایش و از نظر ارزش 11 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: مهم ترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در این مدت را نیز پنبه، برنج، اجزا و قطعات موتورهای وسایل نقلیه، واگن های راه آهن، میوه، قهوه، ابریشم خام و نخ تشکیل می دهد.

عاطفی گفت: این کالاها بیشتر از ترکمنستان، امارات متحده عربی، چین، ایرلند، پاکستان، ترکیه، جمهوری کره، تاجیکستان، آلمان، ارمنستان، هلند، ژاپن، فدراسیون روسیه، ایتالیا، فرانسه، پرتغال، اوکراین و افغانستان وارد شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی میزان ترانزیت ورودی و خروجی در 10 ماه امسال از گمرکات این استان را نیز به ترتیب 974 هزار تن و یک میلیون و 954 هزار تن ذکر کرد.

وی افزد: میزان ترانزیت ورودی در این مدت 61 درصد افزایش و ترانزیت خروجی نیز هشت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به میزان صادرات و واردات امسال، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی مثبت و معادل یک میلیارد و 265 میلیون دلار بوده است.


برچسب ها: گمرکات ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.