مدت زمان حضور تیم امداد و نجات هلال احمر در جاده های کشور از 12 دقیقه به هشت دقیقه و 30 ثانیه کاهش یافته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در شیراز با اشاره به افزایش سرعت امداد و نجات در کشور گفت: با توسعه و افزایش امکانات در جمعیت هلال احمر کشور امروز سرعت امداد رسانی نیز افزایش یافته است.

آقای مظفر افزود: در زمان بروز حوادث از جمله رویدادهای بسیار مهم، حضور موثر و به موقع است که در این میان دو حادثه بزرگ زمین لرزه آذربایجان و خراسان باعث راه اندازی طرح عملیات سازمان هلال احمر شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اشاره به اینکه اجرایی شدن این طرح سرعت ساماندهی محل حادثه را افزایش داده است، گفت: اجرایی شدن این طرح سرعت جستجو، نجات، تغذیه، اسکان و... در محل های حادثه دیده را به 12 ساعت خواهد رساند.

مظفر افزود: 10 دستگاه خودرو مخابراتی و 45 دستگاه خودرو آرگو برای حضور در محل های سخت در اختیار این سازمان قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه با تمامی این امکانات همچنان نیازمند کمک های دیگری نیز هستیم، گفت: در حال حاضر 447 پایگاه داریم که باید 300 پایگاه دیگر نیز اضافه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر 80 سگ تجسس در کشور وجود دارد و استانهایی هستند که باید در آنها از سگ های تجسس استفاده شود و به همین دلیل نیاز به راه اندزای هفت پایگاه سگ های تجسس در کشور داریم ./س

برچسب ها: کاهش ، زمان ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.