مدیر کل انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری در فضای کاملاً شفاف و شیشه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حسنعلی نوری که به منظور شرکت در همایش آموزشی توجیهی انتخابات در ارومیه حضور دارد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در جهت رقم‌زدن حماسه بزرگ دیگری در ایران قهرمان، باید فضای اعتماد سازی، ایجاد انگیزه و شور سیاسی را برقرار کنیم.

وی افزود: سال آینده دو انتخابات در کشور برگزار می‌شود که شامل انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهری و روستایی است اما در آذربایجان‌غربی انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به آن دو افزوده شده است.

نوری با بیان اینکه در صورت تأیید شورای نگهبان، انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود، ادامه داد: در انتخابات رایانه‌ای تعرفه کاغذی را حذف و فرآیند تمام اتوماتیک است که در این دوره نیز مدنظر داریم که از این روش بهره‌گیری کنیم.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در راستای تسریع در احراز هویت در تمام شعب اخذ رأی همراه داشتن کارت ملی الزامی است، گفت: هر چند در این دوره نیز همراه داشتن شناسنامه، مهر زدن و برخی فرآیندهای سنتی را داریم ولی در راستای تسریع در احراز هویت داشتن کارت ملی نیز الزامی بوده و تمام افرادی که تا زمان انتخابات یعنی 24 خرداد 92 دارای 18 سال تمام خواهند بود، باید شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشند.

وی گفت: در مورد انتخابات آزاد، متقن‌ترین، گویاترین و جامع‌ترین تحلیل را مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند که مگر در طول این 34 سال انتخابات غیر آزاد داشته‌ایم که برخی طیف‌ها بحث انتخابات آزاد را پیش می‌کشند، در هیچ دوره‌ای از حق مردم عدول نداشته‌ایم و در این دوره نیز بر اساس آن پیش می‌رویم.

نوری در پاسخ به اینکه تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها را چه میزان پیش‌بینی می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قانون‌گذار، تعداد کاندیداهای شوراهای شهر و روستا را در این دوره افزایش داده است و این مرحله عرصه گسترده‌ای است، زمینه برای رقابت بیشتر فراهم است اما در مورد انتخابات ریاست جمهوری و تعداد کاندیداهای آن نمی‌توان نظر قطعی داد ولی تعدد حضور داوطلبان از یک جریان‌ سیاسی خاص به نفع آن جریان نخواهد بود./س

برچسب ها: انتخابات ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.