نشست خبری اواین گفتمان شرنج با حضور مسئولان فدراسیون، قائم مقامی و نایکل شورت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری اواین گفتمان شرنج عصر امروز با حضور مسئولان فدراسیون، قائم مقامی و نایکل شورت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

قرار است رویداد دوجانبه شطرنج با عنوان گفتمان شطرنج از فردا با حضور دو استاد بزرگ ایران و انگلیس به نام‌های احسان قائم‌مقامی و نایکل شورت برگزار شود.

شایان ذکر است نایکل شورت یکی از تحلیل‌گران بزرگ شطرنج و نماینده انگلیس و ولز در کنگره‌های جهانی محسوب می‌شود.

قرار است در این طرح، شطرنجبازان پس از هر حرکت به یک اطاق جداگانه  رفته و احساسات خود را بیان می کنند.

در ابتدای این نشست کامبوزیا رییس فدراسیون شطرنج در مورد وضعیت شطرنج ایران صحبت کرد.

وی افزود: برگزاری چنین رقابتی شاید از لحاظ فنی تاثیر چندانی نداشته باشد اما از لحاظ توسعه و شناخت شطرنج از سطح کشور و در بین جوانان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. ضمن اینکه مسابقه با بزرگان جهان باعث می‌شود بازیکنان ملی آمادگی خود را حفظ کرده و تجربه خوبی را به دست آورند.

سپس نایکل شورت در مورد این طر ح گفت: این ایده جدیدی که به وجود آمده می‌تواند ایده جالبی باشد و این موضوع که شطرنج‌بازان می‌توانند در طول مسابقه در اتاقی جداگانه در خصوص عملکرد خود و احساساتشان آزادانه صحبت کنند موضوع جالب توجهی خواهد بود. چرا که شطرنج ترکیبی از بازی و گفت‌وگو است و با کمال میل حاضرم به این ایده کمک کنم.

احسان قائم مقامی نیز درباره این دیدار افزود: بازیکنان با استفاده از زمان اضافی پیش‌بینی شده و موقعی که نوبت حریفشان است می‌توانند در یک اتاق دیگر و به طور اختصاصی ایده‌ها و احساسات واقعی خود را شرح دهند که در آینده این توضیحات می‌تواند پاسخی باشد بر سوالاتی که در ذهن علاقمندان به شطرنج‌بازی وجود دارد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار