اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر مجاز بودن حمله به شهروندان آمریکایی در خاک آمریکا با پهپادها، جنجال برانگیز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره انگلیسی ؛ روزالین جردن، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از واشنگتن گفت، سناتور رند پال، که از مخالفان نامزدی پل برنن برای تصدی مقام ریاست سازمان سیای آمریکا بود، در صحن سنای آمریکا با توجه به حمایت برنن و همچنین دادستان‌کل آمریکا از اظهارات اخیر اوباما گفت: واگذاری این تصمیم که چه کسی در آمریکا تروریست تلقی می شود و لذا ما مجاز هستیم با پهپادها به او حمله کنیم، به فقط یکی از قوای سه گانه (قوه مجریه)، در مغایرت آشکار با قانون اساسی آمریکا خواهد بود. 

با این وجود، سنای آمریکا که تحت کنترل اکثریت سناتورهای عضو حزب دمکرات است، نامزدی جان برنن را تأیید کرد و اکنون وی، که پیش از این، یکی از مشاوران ارشد ضدتروریسم برای باراک اوباما طی چهار سال گذشته بوده، رئیس جدید سازمان جاسوسی سیا به حساب می آید. کاخ سفید، متعاقباً تلاش کرد اظهارات اوباما را تا حدی توجیه و تلطیف کند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، فقط آن دسته از شهروندان آمریکایی که درگیر نبرد مسلحانه در خاک آمریکا با مأموران دولتی آمریکایی یا نیروهای پلیس این کشور شوند، در صورت لزوم، مورد حمله پهپادها قرار خواهند گرفت. 



برچسب ها: اوباما ، جنجال ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار