میرخانی رشتی:

خودرو ارزان نمی ماند

بازار خودرو این روزها روندی نزولی را در پیش گرفته است با این وجود برخی کارشناسان معتقدند کاهش قیمت ها نمی تواند دائمی باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ کارشانسان معتقدند وعده ارزان شدن خودرو با واقعیت‌های جامعه فاصله بسیار دارد و این ارزانی اگر هم رخ داده باشد در مقابل افزایش‌های میلیونی درحد چند صد هزار تومان بود.
 
داوود میرخانی رشتی یکی از این دسته کارشناسان است، او معقتد است باتوجه به قیمت ارز و سیاست‌‌های بانک مرکزی و تحریم‌‌های بین‌المللی و تورم عمومی و ملموسی که در کشور وجود دارد، انتظار کاهش قیمت خودرو، انتظاری بیهوده است و منطقی پشت آن نیست.
 
وی  با اعلام اینکه هم اکنون عوامل موثر در کاهش قیمت خودرو در کشور وجود ندارد گفت: به عنوان مثال کاهش قیمت قطعات خودرو یکی از عوامل افت قیمت این کالا می تواند باشد.
 
به عقیده میرخانی رشتی طی چند سال گذشته به دلیل ثابت بودن قیمت محصولات، برخی از قطعه سازان به حاشیه زیان رسیده و در برخی از موارد تولید خود را متوقف کرده اند.
 
وی همچنین تصریح کرد: در این شرایط بعید به نظر می رسد  کاهش قیمت خودروها ادامه دار باشد.
 
 دبیر پیشین انجمن خودروسازان اضافه کرد: ۸۷ درصد قیمت تمام شده خودرو را قطعات آن تشکیل می دهد و نوسان قیمت این قطعات تاثیر مستقیمی بر تغییرات قیمت خودرو دارد.
 
میرخانی رشتی در  پایان  خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که شرکت های قطعه سازی با آن دست به گریبان هستند، پایین آوردن قیمت محصولات امکان ندارد.

برچسب ها: خودرو ، بازار ، نزولی ، قیمت ، ارزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار