در حالي که کشورهاي اروپايي با بحران اقتصادي و مالي دست و پنجه نرم مي کنند، شماري از سران اين قاره به دنبال توسعه ظرفيتهاي دفاعي اروپا هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ پاريس و برلين خواستار توسعه دفاعي اروپا هستند. وزراي دفاع گروه ويزگارد متشکل از لهستان، جمهوري چک، اسلواکي و مجارستان در کنار همتايان فرانسوي و آلماني شان با وجود بحران مالي جهاني، با انتشار بيانيه اي مشترک خواستار توسعه دفاعي اروپا شدند.

فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه،  در کنفرانس خبري مشترک با سران کشورهاي مذکور گفت: فرانسه امنيت اروپاي مرکزي را امنيت خودش تلقي مي کند. باور ما اين است که ما همبستگي داريم و اينکه ما در اروپايي واحد هستيم و اين برعهده بيست و هشت کشور است که در قالب ائتلاف هايشان و همچنين در قالب ناتو امنيت خودشان را تضمين کنند. اگر بودجه هاي نظامي کاهش يابد، تهديدها افزايش مي يابد. به اين ترتيب ما بايد از خود همکاري و همبستگي و راهبرد نشان دهيم.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نيز در ادامه گفت: من فکر مي کنم امروزه روشن است که هيچ کس نمي تواند به تنهايي همه کارهار را انجام دهد. اما اين مساله نيز روشن است که ما با هم مي خواهيم مسئوليت امنيت اروپايي را تضمين کنيم. مشخص است که همکاري هاي ما بايد تقويت شود.دونالد توسک نخست وزير لهستان نيز گفت: ما همگي موافقيم که امروزه براي ايجاد وحدت اروپايي بايد از سه ابزار استفاده کنيم که عبارتند از: وحدت پولي و اقتصادي، رقايت اقتصادهاي کشورهاي عضو و تقويت سيستم هاي دفاعي اروپايي.



برچسب ها: فرانسه ، آلمان ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار