سه هزار نظامي فرانسوي و قطري پنجشنبه تمرين مشترکي را که از سه هفته پيش در صحراي قطر آغاز شده بود، به پايان بردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ در اين تمرين نظامي موسوم به "شاهين خليج  2013" ، رزمايشي که هر چهار سال برگزار مي شود، 1300 نظامي فرانسوي و هزار و هفتصد نظامي قطري حضور داشتند.درياسالار ادوارد گيلو رئيس ستاد مشترک ارتش فرانسه به خبرنگاران گفت: اين تمرين نظامي موفقيتي بزرگ است.

وي افزود: ما مشارکت راهبردي با قطر داريم و خوب است که بررسي کنيم آيا همه چيز به خوبي عمل مي کند.اين مقام نظامي فرانسوي تاکيد کرد فرانسه و قطر پيش از اين در کنار هم در ليبي وارد عمل شده اند و مي توان همکاري هاي ديگري را تصور کرد.

حمد العطيه همتاي قطري او نيز تاکيد کرد هدف از  اين رزمايش مشترک تقويت توانمندي ها و همکاري دوجانبه است.گروهي از نيروي هوايي فرانسه به ويژه مرکب از سه فروند رافال و سه فروند ميراژ 5-2000 ، چندين دستگاه تانک لکلرک ، چندين دستگاه خودرو رزمي پياده نظام و يک فروند ناوچه هوايي از ارتش فرانسه در اين تمرين در کنار نيروهاي هوايي ، زميني و دريايي قطر شرکت دارند.

 قطر که يک پايگاه نظامي مهم آمريکا را در خود جاي داده است روابط عالي با فرانسه دارد و يکي از مشتريان ممتاز اين کشور در زمينه جنگ افزار است.بنابراعلام وزارت دفاع فرانسه ، از سال دو هزار و هفت ،سفارش هاي نظامي اين کشور به 450 ميليون يورو رسيده که دويست ميليون يورو آن تاکنون تحويل داده شده است.



برچسب ها: رزمایش ، نظامی ، قطر ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار