دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: نکته مهمی که در این همایش برجسته بود علم روز متخصصان ایرانی و بویژه اساتید فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) بود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛علی مرادی در ارزیابی همایش دو روزه مبارزه با دوپینگ که امروز(پنج شنبه) در جزیره کیش به پایان رسید، پرداخت و گفت: ما با علم به توانمندی های فنی و آموزشی فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو در جهت برگزاری این همایش اقدام کردیم که خوبشختانه با حمایت عباسی وزیر ورزش و جوانان و استقبال پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی مواجه شده و همایش موفقی را برگزار کردیم. 

وی با بیان اینکه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به تبع فدراسیون جهانی وزنه برداری در بحث مبارزه با دوپینگ فوق العاده جدی است، خاطرنشان کرد: امروز ورزش دنیا به این نکته یقین دارد که مهترین بحث در راه مبارزه با دوپینگ مقوله آموزش است که به واقع پیشیگری از گرفتار شدن ورزشکاران در دام این پدیده شوم محسوب می شود. خوشبختانه همایش بین المللی کیش فرصتی بود تا علاوه بر حرکت در راستای سیاست های فدراسیون جهانی و کنفدرسایون وزنه برداری آسیا گوشه ای از توانمندهای علمی متخصصان جمهوری اسلامی ایران هم به نمایش درآید و خوشحالیم از اینکه شرکت کنندگان اسیایی و همچنین دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری و رئیس کنفدراسیون قاره اروپا از این همایش ابراز رضایت کردند  چرا که خود به عینه به روز بودن دانش متخصصان کشورمان را مشاهده کردند. 

وی با اشاره به توان وزنه برداری آسیا، تصریح کرد: همان گونه که مستحضرید از مجموع 15 مدال طلای توزیع شده در رقابت های وزنه برداری المپیک 2012 لندن تعداد 13 مدال طلا به وزنه برداران قاره آسیا تعلق گرفت که این مهم بیانگر توانمندی و جایگاه وزنه برداری این قاره در سطح دنیاست. 

مرادی با تاکید بر اهمیت پاک بودن یک ورزشکار و موفقیت او در یک رقابت جوانمردانه که از بندهای منشور المپیک به شمار می آید، گفت: در همین بازی های المپیک شاهد بودیم که خوشبختانه حتی یک مورد تست دوپیگ وزنه برداران قاره آسیا مثبت علام نشد  که همین موضوع جدی بودن مبارزه با این پدیده را در سطح کنفدرسایون قاره و فدراسیون های ملی نشان می دهد.  پاک بودن وزنه برداران قاره در المپیک در شرایطی حاصل آمد که رکوردهای زیادی را همین وزنه برداران جابه جا کردند. 

وی خاطر نشان کرد: با وجود این معتقدیم که مبحث آموزش در حوزه مبارزه با دوپینگ هیچ گاه نباید متوقف شود و خوشبختانه با همراهی لطفعلی پورکاظمی که رئیس کمیسیون پزشکی و ضد دوپینگ کنفدراسیون وزنه برداری قاره است، نخستین همایش بین المللی قاره در این سطح و با حضوربالاترین مقام اجرایی ورزش کشورمان محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و همچنین بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد./با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار