رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت : همدان به عنوان تامین کننده بخش عمده ای از علوفه دام های کشور با هدف تامین تغذیه سالم برای دام مطرح است.


 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ محسن دستور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود : استان همدان با تلاش و کسب موفقیت در بخش های مختلف ،  توانسته است در صنعت  دامپروری کشور تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به وجود کانون های بیماری دامی در غرب کشور ، اظهار داشت : استان همدان  با عملکرد مناسب خود ، موجب کاهش چشمگیر کانون های بیماری دامی در منطقه و موفق به مهار بیماری های دامی و طیوری به ویژه در شرایط کنونی شود.
وی به راه اندازری سامانه دارو اشاره و هدف از ایجاد این سامانه را تولید ، تنظیم و توزیع باهدف کنترل بیشتر بیان کرد و گفت : با راه اندازی سامانه پایش آبزیان و سامانه پایش طیور  بیش از 25 هزار واحد ایمونولوژی در همه رده های صنعت طیور درسامانه ثبت شده اند.
مدیرجهاد کشاورزی استان هم در این مراسم ، سلامت را بخش مهمی از تامین غذادانست و گفت :  تحقق این هدف را دامپزشکی  استان به خوبی عهده دار بوده است.
رنجبر ضرابی با اشاره به رابطه مستقیم امنیت غذایی با امنیت ملی خاطرنشان کرد : چنانچه امنیت غذایی دچار مشکل شود امنیت ملی نیز تهدید خواهد شد ، همان اتفاقی که در حال حاضر در کشورهای همسایه رخ داده است.
وی از تحقق محیط متعالی در دامپزشکی استان خبرداد و تصریح کرد : با تحقق محیط متعالی با تکیه بر فرهنگ متعالی قرآنی ،احساس افتخار به شغل ، صمیمت و اعتماد متقابل بین کارکنان ایجاد شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان نیز گفت : استان همدان در بخش دام سنگین رتبه 8 کشوری /دام سبک 13/مرغداری 16/ مرغ مادر 7 و تخم گذار 7/ گوشت سفید و قرمز 11  و تولید شیر 6 ، را در سال 91 به خود اختصاص داده است.
در این مراسم از خدمات احمد کریمی مخصوص قدردانی و محمود رضا رسولی به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان منصوب شد./س
برچسب ها: همدان ، علوفه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.