معاون آموزشی وزارت بهداشت بابیان اینکه در کشور نیازمند دپارتمانهای آموزشی هستیم گفت : درکشور29 قطب داریم که فقط 5 مورددر حوزه اموزش فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر بهرام عین اللهی معاون آموزش وزارت  بهداشت همایش یادگیری الکترونیک در آموزش علوم پزشکی و خدمات الکترونیک پزشکی خانواده  با بیان اینکه دشمنان انقلاب طی سال های گذشته تلاش های بسیاری برای جلوگیری برای پیشرفت کشورمان داشتند گفت : با گذشت سالهای زیاد امروز با بحث تحریم ها تلاش می کنند که مانع از رشد علمی کشورمان شوندکه موفق نشده اند
 
وی با اشاره به رشد بسیار چشم گیر کشور بویژه در حوزه علوم پزشکی یادآور شد: امروزه نه تنها درمان همه بیماری ها در داخل کشور انجام می شود بلکه کشورهای هم جوار نیز برای درمان به کشور ما مراجعه میکنند .
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در ابتدای انقلاب فقط یک رشته فوق تخصص داشتیم که امروز 27 رشته فوق تخصص در کشور داریم و کمتر رشته ای است که در دنیا باشد و ما در کشور نداشته باشیم .
 
وی با بیان اینکه هنوز تا مرجعیت راه طولانی داریم اظهار کرد : توسعه و رشد منطقه ای توسط اموزش ایجاد می شود که به طور کلی اموزش زیربنای توسعه است .
 
دکتر عین اللهی یادآور شد : برای رشد احتیاج به نرم افزار و سخت افزار است که متاسفانه همه فکر میکنند برای عمده رشد در سخت افزار هاست در حالی که مساله مهم نهضت نرم افزاری است که در این عرصه دچار مشکل هستیم .
 
ورود نیروهای جوان راهی برای ارتقای علم پزشکی
 
وی با اشاره به اینکه نیازمند سیستم و روش هایی برای رسیدن به نهضت نرم افزاری هستیم بیان کرد : رشته آموزش پزشکی می تواندپراکندگی ها را مانندنخ تسبیح به هم وصل نماید .
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد : ورود نیروهای جوان و با سواد در بدنه آموزش پزشکی کشور باید بهسرعت انجامشود که متاسفانه ما در عمده بدنه دانشگاهها از وجوداین نیروهابی بهره هستیم.
 
 وی اظهار کرد : در شرایط کنونی که شرایط جهشی است باید در راستای ایجاد جهش تلاش نماییم که در این عرصه باید منابع خودرا به روشهای نوین آموزشی تجهیز نماییم که ضرورت امروزه جامعه است .
 
دکتر عین اللهی بابیان اینکه فعالیتهای آموزشی دانشگاهها فعالیتهای مقطعی است که مانندسیگار دود شده و اثری از خودبه جای نمیگذارد یادآور شد : در بازار آشفته کنفرانس های امروز باید به آموزش بیش از موارددیگر توجه شود .
 
وی یادآور شد : برای رسیدن به موفقیت باید در دانشگاه آینده به ارکان مختلف آموزش توجه شودکه امکانات به روز آموزش پزشکی میانبری برای رسیدن به مرجعیت علمی ایجاد خواهد کرد.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در دانشگاهها نیازمند دپارتمان آموزشی هستیم که در کشور ما قطب اموزشی است خاطر نشان کرد: در کشور ما 29 قطب علمی وجوددارد که فقط 5 مورد در عرصه آموزش کار میکنند و بقیه در حوزه پژوهش فعالیت دارند .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید اموزش را تمام مناطق محروم روستایی ارتقا دهیم تا همه افراداز جمله پزشکان خانواده از این اموزش ها بهره مند شوند ./ع2
برچسب ها: پزشک ، آموزش ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار