یک کارشناس بین‌الملل گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با پشتیبانی علمی و گام‌هایی مطمئن بر سر میز مذاکرات با غرب حاضر خواهد شد و امیدواریم به نتایج مثبتی در مذاکرات آلماتی2 برسیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به پیش‌بینی مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی2 پرداخت و گفت:‌ باید به مذاکرات آلماتی 2 خوشبین بود چراکه نتایج مثبت مذاکرات آلماتی1 و تهیه پیش‌نویس در استانبول نشانگر به نتیجه رسیدن مذاکرات با غرب خواهد بود.

وی تصریح کرد: به نتیجه رسیدن این پیش‌نویس توسط کارشناسان امری مهم تلقی شده چراکه نتیجه مذاکرات را مشخص  کرده و ما امیدواریم در نشست بعدی غرب با همان رویکرد منطقی و مثبت به پای میز مذاکره با ایران بیاید.

این کارشناس بین‌الملل با بیان اینکه غرب به درخواست ایران مبنی بر دریافت اورانیوم غنی‌سازی 20 درصد پاسخی نداده است، ادامه داد: ایران خواهان دریافت غنی ‌سازی 20 درصد از غرب بود که دولتمردان غربی به این موضوع توجه نکرده و کشورمان با اتکا به خود به این دانش دست‌یافت.

موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به جهت نیاز به داروهای ضدسرطان و خودکفایی به دانش هسته‌ای نیازمند غنی‌سازی اورانیوم بوده است.

این کارشناس بین‌الملل اظهار داشت: اگر طرف غربی در مذاکرات با ایران با رویکردی منطقی و حسن‌نیت وارد نشود بازهم ما چیزی از دست نخواهیم داد چراکه ایران به غنی‌سازی اورانیوم دست پیدا کرده و از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد.

موسوی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با گام‌هایی مطمئن و پشتیبانی علمی بر سر میز مذاکرات با غرب حاضر خواهد شد، ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با پشتیبانی علمی و گام‌هایی مطمئن بر سر میز مذاکرات با غرب حاضر خواهد شد و امیدواریم به نتایج مثبتی در مذاکرات آلماتی2 برسیم و این نتایج مثبت موجب تغییر رویکرد غرب و لغو تحریم‌ها علیه کشورمان شود
منبع: تسنیم
برچسب ها: آلماتی ، مذاکره ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار