رئيس كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با انتقاد از گزارش "احمدشهيد" گفت: اين گزارش سياسي بوده و برخلاف‌هاي واقعيت‌هاي جامعه ما است.

علاءالدين بروجردي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ به چهارمين گزارش "احمدشهيد" اشاره كرد و با انتقاد از آن گفت: اين گزارش به طور کامل هم سياسي و هم جانبدارانه است.

وي با بيان اينكه اين گزاش با بي‌انصاي تنظيم شده است، افزود: گزاش "گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل" خلاف همه واقعيت‌هاي موجود در جامعه ، آزادي‌ها و حقوقي كه اقليت‌هاي ديني در کشور ما به عنوان هموطنان گرانقدر دارند، نوشته شده است.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس خاطر نشان كرد: نمايندگان اقليت‌هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي بارها در ديدار با هيئت‌هاي متعدد خارجي چه در داخل کشور و چه در سفرهاي خارج از کشور از وضعيت خود در جمهوري اسلامي ايران و حقوقي که از آن برخوردارند سخن گفته‌اند، و اين نشان‌دهنده آزادي آنها در كشور است.

بروجردي تصريح كرد: متاسفانه برخي مطالب کليشه‌اي ديکته شده، توسط "احمد شهيد" نگارش مي‌شود و هر دوره حجم گزارش را افزايش مي‌دهد.

نماينده بروجرد در خانه ملت در ادامه اظهار داشت: کساني در غالب سازمان منافقين و مخالفين جمهوري اسلامي ايران ديدارهاي با اين فرد انجام مي‌دهند و به جاي اينکه واقعيت‌هاي کشور را بگويند، خلاف آن را مي‌گويند.

رئيس كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس تاكيد كرد: اين گزارش با واقعيت‌هاي موجود در جامعه ما يک فاصله بسيار طولاني دارد و به لحاظ حقوقي چون گزارش ديکته شده سياسي به شمار مي‌رود، کاملا بي‌ارزش است.

بروجردي در ادامه و در پاسخ به اين پرسش كه چرا اين گزارش در مورد وضعيت بحرين يا عربستان ارائه نمي‌شود، افزود: اين دليل ديگري است بر اينکه گزارش "احمد شهيد" سياسي است.

بروجردي گفت: برخي از کشورهاي منطقه در مورد حقوق زنان و از بسياري از حقوق متداول شهروندي محروم هستند يا در بحرين مردم مظلوم به رگبار بسته مي‌شوند حتي کودکان را دستگير مي‌کنند يا شکنجه مي‌کنند به زندان مي‌اندازند، زنداني‌هاي طويل‌المدت در نظر مي‌گيرند و همه اينها از مصاديق بارز نقض حقوق بشر است ولي ما با سکوت کامل آمريکا و هم‌پيمانان غربي آن در اين زمينه‌ها مواجه هستيم.

لازم به ذكر است؛احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران، آخرین گزارش خود را به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل ارائه داد.

انتهاي‌پيام/


برچسب ها: گزارش ، احمد ، شهید ، سازمان ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار