هیئتی از علمای مصر با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران هیئتی از علمای مصر با علاءالدين روجردي رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور بزرگ اسلامی جمهوری اسلامی ایران و مصر بر ضرورت ایستادگی مصر انقلابی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنها تاکید کرد.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌‌گذاری عظیم ملت ایران و تقدیم ده‌ها هزار شهید و با رهبری بنیان‌گذار این نظام الهی که در همه اقدامات خویش فقط خدا را مدنظر داشت به وجود آ‌مده است و هر ملت مسلمانی با چنین پشتوانه‌ای می‌تواند به همین موفقیت‌ها نائل شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه كرد: امت اسلامی امروز نیازمند پیشرفت علمی است و همان‌گونه که روزی دانشگاه‌های جندی شاپور و بغداد مراکز علمی بوده است باید عقب‌ماندگی‌های چند قرن گذشته را به سرعت جبران کند.

وی اظهار داشت: آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت امروز جهان در برابر اراده امت اسلامی ناتوان است و جمهوری اسلامی ایران این واقعیت را بارها با اقتدار به نمایش گذاشته است.

بروجردی در ادامه افزود: تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های متخلف می‌تواند در اختیار انقلابیون مصر قرار گیرد.

رئیس هیئت علمای مصر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دعوت کشورمان گفت: ما به موقعیت‌های ایران و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا افتخار می‌کنیم و معتقدیم راه نجات کشورهای اسلامی همین راه است.

وی همچنین اظهارداشت: ما در مصر انقلابی به هیچ وجه از پیروی از سیاست‌های آمریکا راضی نیستیم و معتقدیم که رژیم صهیونیستی دشمن همیشگی کشورهای اسلامی است.

رئیس هیئت علمای مصر همچنین اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های نزدیک ایران و مصر که باید هر چه سریعتر روابط رسمی آنها نیز برقرار شود می‌تواند استعدادهای نهفته جوانان مصری را شکوفا كند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بروجردی ، مجلس ، مصر ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار